Roland tr 909

Status
Please reply by conversation.
Vind je? Is toch compleet gedateerd een 'originele' TR909. Er zijn vele betere alternatieven. Wat moet je nou met zo'n ding als je geen analoge mixer hebt? Je hebt krakende potmeters altijd en je kan ze nog niet eens besturen via MIDI. De sequencer, dat is het enigste echte pluspunt! Maar hoe wil je die nou integreren in een hedendaagse setup? Het is pure cult en de basis van een, toen nieuwe, muziekstroming. That's it! Gewoon gaaf om naar te kijken.

Topicstarter zoekt een 909..

Ga aub niet zijn topic vervuilen met discussies waar hij niets aan heeft.
Het forums staat er al vol genoeg mee..

:bekdicht:

Vind je? Is toch compleet gedateerd een 'originele' TR909. Er zijn vele betere alternatieven. Wat moet je nou met zo'n ding als je geen analoge mixer hebt? Je hebt krakende potmeters altijd en je kan ze nog niet eens besturen via MIDI. De sequencer, dat is het enigste echte pluspunt! Maar hoe wil je die nou integreren in een hedendaagse setup? Het is pure cult en de basis van een, toen nieuwe, muziekstroming. That's it! Gewoon gaaf om naar te kijken.

Nou en?

Als die jongen een TR909 wil die jongen een TR909.

Wat een onzin, een 909 heeft WEL midi, geen krakende pots en past prima in een midi set-up.
En hoezo toen nieuwe muziek stroming, dance en de 909 zijn nog dagelijks te horen.....

Ik blijf me toch verdedigen even,

MIDI, je kan alleen maar de tonen genereren via MIDI, verder niks. En zonder een analoge mixer heb dan dus helemaal niks aan de MIDI want je kan geen gebruik maken van de aparte uitgangen.

Het was helemaal niet mijn bedoeling om dit topic zo te vervuilen, laat dat even duidelijk zijn aan iedereen.

Het is werkelijk waar het laagste wat je kan doen in een 'te koop' topic. Iemand uitdagen tot een discussie en dan terugkomen met 'dit hoort niet in een 'te koop' topic, een discussie'.

MIDI, je kan alleen maar de tonen genereren via MIDI, verder niks. En zonder een analoge mixer heb dan dus helemaal niks aan de MIDI want je kan geen gebruik maken van de aparte uitgangen.

Als je niet met zo'n machine kunt omgaan, of er nog nooit een in het echt gezien hebt, wat verder niet erg is, sla dan op zijn minst en aub niet zo'n wartaal uit.

Ik blijf me toch verdedigen even,

Het was helemaal niet mijn bedoeling om dit topic zo te vervuilen, laat dat even duidelijk zijn aan iedereen.

Nee, je haalt twee dingen door elkaar. Je bedoeld de 808

Phhhhh wat een gezeur weer. 909, mooie bak voor de purist, te vervangen door samples? Vast wel. Maar dan mis je de dynamische instellingen en sequencer. Is de 909 sequencer uniek? Nee want alle settings zitten tegenwoordig ook als quantize presets in de meeste DAWs

Is de 909 1500€ waard? Voor de een wel en voor de ander niet.
Ik ben persoonlijk eind jaren 90 qua prijs afgehaakt, zoals met alles uit die tijd is inmiddels de destijdse 2e hands gulden prijs omgezet in €

Zelfs zanger rinus heeft een 909 ding word net als zanger rinus nu nog eens extra cult!!

Heehee 909! Ik geef jouhouw een 9!
Heelaa heela hoooo!

Cymbal cymbal cymbal ride
wil met jou op de ninee!

ukke ukke ukke ukke
een clone zal het niet lukke

Als ik roland weer hoor zingeeee
Sta ik lekker mee te zingee!!
Ja kijk maar naahaa mij
Ik heb me eige grooove
Ja voor dat ene talentje
Ben ik het enige ventje