hr-16 eprom

jwhagenbeek

Ouwe rot
ik heb na lang rondneuzen maar eens een hr-16 gekocht omdat ie denk ik leuker is dan dat ie er uit ziet.
als eerste wil ik de roms vervangen zodat ie nieuwe sounds in huis heeft.
ik ben daarvoor op zoek naar de bijpassende eproms en een eprom burner. die zoektocht en t resultaat ga ik in dit draadje posten.

http://www.gearslutz.com/board/musi...r16b-eprom-editor-software-now-available.html

ik ga m verder denk ik niet benden maar om je drumdoos "acid" "techno" te kunnen laten zeggen in 8bits is wel erg gaaf
http://youtu.be/nVqSuVytpvQ

janwillm;-] khad de hr16 b de zwarte
met de 16 gwoon rom [extra in een doosje , kwijt geraakt ergens tussen mn spullen ;-]
geloof iets van 8 extra sounds glass , crash ensoo

moet zeggen vet , maar hoor niet prziez de linndrumerin terug

dmx magk niks over zeggen nooit in hancden gehad , gaat ook niet gebeuren ..astie 950.- moet kosten these days ;-]hehetsjek de mp!!
:okdan:

de sound quality is egt suburb [bittr ]dik / asje zoon drumachientje koop voor laat zeggen 100 ist al kassa mbt veel voor weing sounds
[blijk een drummachien fetishist';-]
:halleluja*D

die kawai r100 bv dieknu heb is egt te gek voor woorden dikke sounds en edittable tot en met
vandaar funked up ook egt gekke dingen mogelijk
denk datk die egt org laat want kawai r100 zie je niet soo veel
daarom kochtik een r50;-]

dees is dus iets anders sequencing en sounds dan de r100 en de r versies [? r versies tsjek google]
:P

denk dat de r50 net soow leuk klinkt /doet as de 626 ..:okdan:

kan de tr626 ;-] dit ook;
whaaaaaaaaaaaaaa

paar vidjes om de kawais up te krikke [bad vid]

100r rom past blijkbaar ook in de r50?

@ 1.34 die bit rate sounds zijn vett

lastnot least this unit is egt de bom..wel 16 bit maar omdat r huge sample playback library inzit en elke sound betsaat uit 4x waves ..en filters is ter egt veel mogelijk[still very cheap[];-]]

ik heb na lang rondneuzen maar eens een hr-16 gekocht omdat ie denk ik leuker is dan dat ie er uit ziet.
als eerste wil ik de roms vervangen zodat ie nieuwe sounds in huis heeft.
ik ben daarvoor op zoek naar de bijpassende eproms en een eprom burner. die zoektocht en t resultaat ga ik in dit draadje posten.

http://www.gearslutz.com/board/musi...r16b-eprom-editor-software-now-available.html

ik ga m verder denk ik niet benden maar om je drumdoos "acid" "techno" te kunnen laten zeggen in 8bits is wel erg gaaf
http://youtu.be/nVqSuVytpvQ

er is een dude, ff de draad kwijt ... [en gloofk etaoin;-]die burnen kunne
dis wel erg leuk

vrag me af wat je meer nodig hebt qa voetje ic,s ensoo
keepposting;-]

ik zou ook wel wat extra rom's in mn hr16 willen, op zo'n manier dat je kunt schakelen tussen orgineel en nieuw. maar het schijnt nog niet zo eenvoudig te zijn, de nieuwe samples moeten net zolang duren als de orginele geluiden en de samples hebben een soort "kerstboom"vorm, op circuitbenders.co.uk zijn er ook diverse draadjes met info over dit onderwerp

ik zou m trouwens wel benden als ik jou was :okdan:

voor de rest vind ik het de meest gebruiksvriendelijke drummachine die ik ken

voordat ik me ga wagen aan nieuwe eproms...
P1020022_zps70e434a3.jpg

dat ding is in staat van ontbinding er missen schroefjes en de volume fader is afgebroken en de contacten zijn "gerepareerd" met aluminiumfolie... gelukkig komt er wel geluid uit maar de record knop doet t tot nu toe nog niet :(

dus als iemand een donor hr16 of mmt8 heeft ?????
(mmt8 voor t slechte schermpje) de rest zal toch echt uit een hr16 moeten komen. gelukkig ben ik handig en t zou zo kunnen zijn dat ik m een ander huis ga geven als ik m niet goed ga krijgen

ik geef t op, heb alle pads schoongemaakt. de contactpunten op de printplaat opnieuw vertint en de knoppen doen t nu redelijk. maar als ik m live wil gebruiken moet ie t gewoon goed doen en niet matig...
en om m enkel te gebruiken als soundmodule aangestuurd door een externe sequencer vind ik onzin want dan kan ik net zo goed de samples in mn samplertje laden. het wordt dus toch een circuitbend projectje.
weet iemand of de bends ook werken op noten met midi aangestuurd? ik heb namelijk mn tr505 ook gebend en die bends heb ik zo gemaakt dat die werken op de interne sequencer.

weet iemand of de bends ook werken op noten met midi aangestuurd? ik heb namelijk mn tr505 ook gebend en die bends heb ik zo gemaakt dat die werken op de interne sequencer.

bedoel je dat je 505 bends niet werken over midi:? bij m'n 626 doen de bends het het zowel intern als extern aangestuurd, bij m'n hr16's dacht ik ook.. in het midi menu kan je instellen of ie wel of niet naar notes luisterd en op welk kanaal. als je de roms circuitbent, staat dit los van het sequencing gebeuren..

hhm in de handleiding staat dat de hr16 kan werken als soundmodule maar tot nu toe lijkt t erop dat ie alleen de geluiden kan gebruiken die onder de 16 pads zijn gezet. en aangezien niet alle pads t doen word dat lastig... waarom niet gewoon een functie waarmee je alle 50 samples kunt afspelen met midi??????

ja mn mods op de 505 zijn echt sequencer mods en geen mods op de sounds.

cool, dat lijkt me ook wel wat op mn 626

hhm in de handleiding staat dat de hr16 kan werken als soundmodule maar tot nu toe lijkt t erop dat ie alleen de geluiden kan gebruiken die onder de 16 pads zijn gezet. en aangezien niet alle pads t doen word dat lastig... waarom niet gewoon een functie waarmee je alle 50 samples kunt afspelen met midi??????

ja, van die 16 geluiden klopt helaas (dacht ik), aan de andere kant, als een padje fysiek niet reageerd, kan het nog wel via midi, en afhankelijk hoe je m gaat benden krijg je de beschikking over tig duizend verschillende geluiden, al is het dan onder 16 toetsen

Back