Recordfunctie midiOx

Mike Philco

Ehmmm,...
Hi allemaal,

Misschien een dom iets maar volgens velen kun je midi recorden in MidiOx.
Waar ik ook zoek en wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar.
Volgens mij zit die functie simpelweg niet geintegreerd in het programma.
Ik gebruik de laatste versie.
Wie kan me ermee helpen.

Alvast bedankt voor het meedenken. :okdan:

Volgens mij kun je het niet echt opnemen, alleen starten of stoppen met doorgeven naar het monitor-scherm

controllers zitten in het tijdsdomein, da's core functionaliteit van een sequencer, wanneer/wat afspelen

Ik wil alleen maar wat gerommel met afwijkende controllers opnemen en dan gelijk weer afspelen op diezelfde controller.
Bijvoorbeeld Korg KP-3.
Omdat ik midi-apparaten met MidiOx test lijkt me dat de kortste klap,...
Als je wil, met mijn MIDI-tool kan je ook opnemen en afspelen.
Zelfs sysexstrings maar geen volledige bulk's.

In het SysEx venster zit een "receive manual dump". Nadat die ontvangen is staat die in je edit window en kun je hem opslaan, bewerken, en/of opnieuw versturen.

Geprobeerd. Werkt helaas niet.
Wat jammer nou,...MidiOx is zo'n mooi test-programma maar iets opnemen is niet mogelijk.
Dat zijn toch wel van die dingen die je af en toe gebruikt tijdens allerlei testen.

Ik ga maar eens op zoek naar een mega-simpel midi-record programma dat alles kan opnemen en weergeven.
Vind het een beetje ver gaan om Logic oid te installeren op mijn test-PC maar als het niet anders kan dan doe ik dat maar,...

Je kan via MidiOx ook je eigen sequencer bouwen (met bv visual basic). Erg handig en werkt als een trein. Op de site van MidiOx staat een voorbeeld VB projectje waarmee je MIDI data kunt manipuleren.
Dit heb ik als basis gebruikt voor mijn bouwsel waarmee ik al een jaar bezig ben. Het is wel zo'n soort project wat nooit af komt, maar je kan wel alles naar je eigen hand zetten.
In mijn progje kan ik (nog) geen CC opnemen, maar het is vrij eenvoudig te doen. Probeer anders eerst het tooltje van Audiocollage, of gebruik een oude versie van Cakewalk.

Instaleer reaper (kan je gratis onbeperkt lang testen (nag screen) ) en is maar 8 MB

Back