vreemde (high) frequenties in signaal

zit ook weleens te denken ja.. zou het echt beter zijn als je mogami of monster koopt en in je hele studio aanlegd? kost een paar ruggen aan kabels dan maar is het dan echt beter met de kabels die ik nu heb?

Zal je wel aan gedacht hebben, maar je telefoon, is die altijd in de buurt? Das ook een bron van HF. Trek die eens door de plee, misschien helpt het. :D

zit ook weleens te denken ja.. zou het echt beter zijn als je mogami of monster koopt en in je hele studio aanlegd? kost een paar ruggen aan kabels dan maar is het dan echt beter met de kabels die ik nu heb?

Als je het echt goed wil doen moet je denk ik alle registers open trekken. Dus, je moet een kooi van Faraday bouwen om alle ongewenste EM invloeden van buiten af te schermen. Geen idee hoe prof studio's dat oplossen trouwens..

voor mij is in elk geval het belangrijkste dat ik geen storing heb in mijn opname signalen, je hoort alleen ruis en een wat hogere hiss als je de speakers hard zet, maar dat doe ik niet vaak. als ik hier en daar wat kabels verwissel hoor je af en toe wat verandering. Wel is het zo dat mijn geluidskaart Xone 4d usb naar mijn 27'' mac gaat en daar is ook wat om te doen. Computers geven ook vaak ruis, het bekende problem van de muis bewegen bijvoorbeeld wat een soort ruisje genereert. Daarnaast heb ik een absurd goed gehoor dus ik hoor alles (ook lastig vaak)

Als je het echt goed wil doen moet je denk ik alle registers open trekken. Dus, je moet een kooi van Faraday bouwen om alle ongewenste EM invloeden van buiten af te schermen. Geen idee hoe prof studio's dat oplossen trouwens..

Ja ik heb er wel echt last van(niet altijd), en wil het graag oplossen. Faraday lijkt me een beetje teveel van het goede maar als het met kabels of een netfilter opgelost kan worden, dan wil ik daar best wel in investeren. Begrijp dat Furman ook HF/EMI signalen wegfiltert.

oja telefoon staat trouwens uit.

als ik m'n versterker opendraai hoor ik ook wat, zeker met koptelefoon.
maar da's in verhouding tot een signaal erg zacht.

een Rhodes is een super antenne voor allerlei soort rommel, alhoewel de versterkers er ook wat van kunnen: ik had eens een Roland JazzChorus waarmee je radio kon luisteren. "fijn". De Rhodes is zelf helemaal passief en er zit geen electronica in ware zin van het woord in.

Mijn advies is, zoals je hebt gedaan, op zoek gaan naar de bron, want dat de Rhodes iets oppikt, dat ga je niet oplossen, en er zijn van die kunstenaars met pianos vol met alufolie, nou, gefeliciteerd.

Ik zou lekker radicaal alle stoppen in je huis eruit draaien, en dan die van (alleen!) je ampje weer erin. Je kunt eventueel alles eruitlaten en met een lange verlengkabel even stroom van de buren lenen. Dan langzaam alle groepen er weer in. Mijn verdenking ligt bij diepvriezer, koelkast, wlanswitch, of iets anders "intelligents". Als andere antenne kun je ook overwegen een vriend(in) met een singlecoilgitaar langs te laten komen. Amp lekker hoogdraaien en niks spelen.

oja...mobieltje uitschakelen, ik zou even de accu eruitdoen om helemaal zeker te gaan

Een Rhodes kan echt een absolute ramp zijn als je bijgeluiden hebt, ik spreek uit ervaring, was ook de wanhoop nabij. In de Rhodes kun je proberen (Deksel eraf) de namerail bij ingeschakelde map aan te pakken, of de damper rail, op het sustainpedaal trappen, etc etc.

De nadruk wordt nu op mijn rhodes gelegd. Maar ik heb het overal in. ook als ik een synth in mijn motu plug. of een mic in mijn preamp.

Als je alles heb uitgezet in je huis en je heb de storing alleen al als je enkel een kabel inplugt komt het waarschijnelijk via de lucht binnen en heeft een netfilter waarschijnelijk dan ook geen zin.
Je kabel is dan de antenne, je zou idd andere kabels kunnen proberen, of zomaar een idee en geen idee of het werkt, probeer eens een ferrietkraal, die dingen die vaak om (PC)monitors kabels heen zitten en zet die aan de versterker kant om je kabel, probeer ook een lus, deze dingen zijn ook bedoelt als filter, baad het niet schaad het niet.....

Als je alles heb uitgezet in je huis en je heb de storing alleen al als je enkel een kabel inplugt komt het waarschijnelijk via de lucht binnen en heeft een netfilter waarschijnelijk dan ook geen zin.
Je kabel is dan de antenne, je zou idd andere kabels kunnen proberen, of zomaar een idee en geen idee of het werkt, probeer eens een ferrietkraal, die dingen die vaak om (PC)monitors kabels heen zitten en zet die aan de versterker kant om je kabel, probeer ook een lus, deze dingen zijn ook bedoelt als filter, baad het niet schaad het niet.....

hmm deze ga ik eens proberen. met lus bedoel je neem ik aan een soort van knoop? ook aan de amp kant?

je synoniem is toch EDP, niet ESP mag ik hopen ( extra sensory perception )
even voor de zekerheid.

Hmmmm dat lusje schiijnt te werken.
Tenminste als de kabel aan beide kanten ergens zijn ingeplugt.
Als de kabel alleen in de amp zit heb ik het nog steeds. Maar het werkt dus volgens mij.
Ga nu eens recorden. Kijken of na compressen en eq'en het nog steeds weg is.

met goede aarding en afscherming van de kabels zou dat toch geen probleem moeten zijn .
heb je de aarding fatsoenlijk geregeld ?

Met lus bedoelde ik 2x door de kraal heen halen, maar het werkt?
ja volgens mij wel. Maar ik heb het probleem niet altijd. Ik hoor het wel in mijn computer nu. ga morgen alles los halen en dan een voor een aansluiten.

voor nu vind ik het wel een goede oplossing heb dingen opgenomen en ge processed. Resultaten zijn veelbelovend:)

ga die ferrietkransen(ringen) halen setje kwaliteits kabels en een netfilter en de komende weken lekker testen :r

maar ben blij met het resultaat!

Back