Wie heeft hier ervaringen met de Emu Procussion ?

Bass

Gepokt en gemazeld
Hmm...

zo weinig te vinden (op dit forum) helaas over deze drummodule...

Ik heb R 1, weet niet of ik hem wil houden, weet niet of ik m wegdoe...hij klinkt soms erg lekker, maar vaak val ik terug op mn 1080 met Danceboard...

Wie heeft/kent hier een Emu Procussion en wat zijn jullie bevindingen ervan ?

Greetz...

Als je kale en koude 80's sounds wil is dit de bak. Beetje compressie en evt. wat distortion en je hebt het betere Das ich en Wumbscut werk. Wel erg lastig te editten.

Origineel geplaatst door n0_key
Als je kale en koude 80's sounds B]

Koud niet echt toch ?

Veel sounds hebben (stereo) ambience erbij of een korte gate-reverb...

IMO klinkt ie kil, koud en kaal. Juist (bepaalde) gate-reverbs en ambiences kunnen dat effect versterken. Dit wil overigens niet zeggen dat je niets aan dat ding hebt, integendeel, het ding is heel bruikbaar, het is maar net wat je zoekt.

Ik gebruik 'm zelf vrij veel, maar wel zoal n0_key al zei, met een stevige compressie en distortion. Lekker rammen :stupid

't bakje was ideaal qua mogelijkheden. Als ie nou ook maar es een beetje goed zou klinken, ok. Maar dat doet ie dus niet.
'k Heb geen behoefte aan dingen die pas tot hun rechten komen als er andere apparaten aan te pas komen om hem goed te doen laten klinken.
'k Vindt de interface van alle emu-modules trouwens wel bijzonder goed.

Hmmm..

Ik gebruik m altijd droog...

Origineel geplaatst door nick nova
't bakje was ideaal qua mogelijkheden. Als ie nou ook maar es een beetje goed zou klinken, ok. Maar dat doet ie dus niet..

..ik kreeg na Karftwerk inspiratie ...dit komt uit mn Procussion :

Nou na maandag (Kraftwerk) ben ik eens mn Procussion een beetje gaan programmen en ik kwam met toch wat lekkere sounds op de proppen...toch veel mogelijkheden als je een beetje de menu's kent.

Jammer dat hij zo onbekend/onbemind is hier...
je kan best goede sounds eruit halen

onderschat naar mijn indruk...
stukje eigen sounds :

heb 'm een poos gehad en toen aan Nick Nova verkocht....

Vind 'm ook maar zo-zo. Die hi-hats en tambourines en toms enzo echt best wel bagger vind ik.
Er zaten 1 kick en 1 snare in die ik wel graag gebruikte.... ik deed best veel editting maar dat mocht niet echt veel baten, ik kon het niet zo laten klinken zoals ik het wilde, c'est ca.

Back