Geluid uit synth gebruiken: hoe?

DGR

Nieuwkomer
Ik ben dus echt een leek op het technisch gebied en wil graag leren, maar doordat er zoveel mogelijkheden zijn zie ik door de bomen het bos niet meer en daar word ik erg onzeker van. Wat is het verschil tussen USB interfaces en Firewire interfaces of een combinatie van die twee? Maakt het veel uit als ik enkel een USB interface gebruik of beperk ik mijn mogelijkheden dan met het opnemen?

Enfin dat zijn enkele vragen waar ik mee zit. Waar dit topic echter over gaat is het volgende: ik heb een Korg M3 en neem met Logic Express allerlei ideeën op. De vst geluiden die ik uiteindelijk gebruik zijn allemaal van Logic.

Ik wil nu heel graag de geluiden uit m'n Korg M3 gebruiken. Ik heb begrepen dat ik dit kan doen door middel van een usb interface als Focusrite Scarlett 2i2 of Avid Mobile Pre MK 2 etc.

Nou had ik in een ver verleden een keer opgenomen met zo'n kastje bij een vriend in België (dat was geloof ik van M-audio) alleen ik geloof dat er naast jack kabels ook midi kabels ervoor werden gebruikt zodat wanneer je de midi sporen opneemt en het terug beluistert, je dan de geluiden uit de korg m3 hoort.

Nou blijkt echter dat de Scarlett 2i2 of de Pre MK 2 geen MIDI ingangen heeft. Maakt dit veel uit of niet? Aangezien ik wel via USB 2 mijn korg kan aansluiten op m'n laptop (macbook pro)

Als ik heel domme vragen stel, sorry daarvoor. Zoals ik al eerder zei zie ik door de bomen het bos niet meer en aangezien de techniek zowat elk jaar vordert weet ik soms niet meer waar ik het allemaal moet/kan zoeken :?

Welkom

Wist je dat dit forum een eigen wiki heeft? Misschien kun je daar alvast wat opzoekwerk doen onder de termen: MIDI, geluidskaart, USB, vst enz... http://www.synthwiki.nl/index.php/Hoofdpagina

En mocht je dan nog vragen hebben, ben ik er zeker van dat er geantwoord zal worden.