Geluid uit synth gebruiken: hoe?

Moet je er eerst een keyboard aan aansluiten ofzo?
Nope.

Elke drukknop kan -of- een geluid triggeren, of dienen als step-knop (dus als het lichtje aanstaat en het looplicht komt er langs, dan wordt dat instrument afgespeeld).

Hier, check

maar eens.

En die synth op de voorpagina van het forum, hoe zit het daar mee? (Want die zette mij aan het denken)

En die synth op de voorpagina van het forum, hoe zit het daar mee? (Want die zette mij aan het denken)

Als je die rocket bedoelt..
die heeft midi-in en out.. en een test-knopje op de machine.... test-knopje om de huidige patch te horen. en midi om er via je sequencer/keyboard/midi generator nootjes en filter-info heen te sturen.

audio-out om de geluidjes eruit te halen.. (die je dan weer in je mengpaneel/geluidskaart prikt)

geen audio over usb.. wel de midi als je dat wil

Laatst gewijzigd:
Heb ook even snel een vraag over de synthesizer.
Ik neem even de TR 909 als voorbeeld omdat zo ongeveer iedereen die wel kent ;)

Hoe krijg je daar nu geluid uit?
Moet je er eerst een keyboard aan aansluiten ofzo?
Eigenlijk een slecht voorbeeld. Ik zou geen enkele beginner aanraden om peperdure vintage te kopen.

Eigenlijk een slecht voorbeeld. Ik zou geen enkele beginner aanraden om peperdure vintage te kopen.

Het was ook ff een voorbeeld, je denkt toch niet dat een 15 jarige het in zn hoofd haalt om een synth van 2500 euro te kopen? :o:

Het was ook ff een voorbeeld, je denkt toch niet dat een 15 jarige het in zn hoofd haalt om een synth van 2500 euro te kopen? :o:

genoeg die het doen, en dan zeuren dat ze er eigenlijk geen reet aan vinden.
omdat het fx mist, of degelijke midi-sync.. niet upgradebaar is (os van tr909 staat op een eprom die je mag vervangen (solderen) en het niet de geluidjes maakt die je op de radio hoort, en dan niet doorhebben dat wat je op de radio hoort 99 van de 100 gevallen zwaar bewerkte samples zijn..

Dus ik zou bijna zeggen, als je iets niet weet, prima.. vragen is ook prima.. maar vraag over dingen die je daadwerlijk gaat doen... nadat je een beetje gegoogled heb.

genoeg die het doen, en dan zeuren dat ze er eigenlijk geen reet aan vinden.
omdat het fx mist, of degelijke midi-sync.. niet upgradebaar is (os van tr909 staat op een eprom die je mag vervangen (solderen) en het niet de geluidjes maakt die je op de radio hoort, en dan niet doorhebben dat wat je op de radio hoort 99 van de 100 gevallen zwaar bewerkte samples zijn..

Dus ik zou bijna zeggen, als je iets niet weet, prima.. vragen is ook prima.. maar vraag over dingen die je daadwerlijk gaat doen... nadat je een beetje gegoogled heb.
Er is geen geneesmiddel tegen domheid :D

Huh, wat heb ik dan gekocht??
softmachines_909_pillow.jpg

Je hebt er toch niet meer dan €1500 voor betaald he? :D

Back