Through The Night

Crippless

Stamgast
Hallo nachtbrakers,

Ik heb een liedje waar enige uitleg bij nodig is.
Ik weet niet of sommige van jullie bekend zijn met DI-Radio, zo niet: Dit is een webradio waarop er binnen een bepaald Genre (Denk aan Ambient, DeepHouse, Dubstep, Drum 'n Bass, Lounge etc.) er door verschillende DJ's 24/7 wordt gedraaid. Je kan dus een Genre kiezen en jezelf in dit genre de hele week van muziek voorzien. Nu heb je alleen nog een verschil tussen een Free en een Premium account en dat is dat er bij een onbetaalde luisteraar zo nu en dan eens een reclame tussenzit. Deze reclame eindigt altijd met een heel sferisch piano-akkoord.
Een vriend van mij vindt dit stukje altijd zo verschrikkelijk mooi dat als er ergens DI opstaat, hij altijd om stilte vraagt bij de commercial en werd altijd gefrustreerd dat het maar 1 akkoord was. Nu besloot ik dus om hem op te vrolijken en rond dit akkoord een liedje te maken genaamd "Through The Night".

Het is dus eigenlijk niet echt een liedje-liedje en het is allemaal wat aan de repetitieve kant (En heb me ook alleen maar bezig gehouden met de sound, harmonie en melodie. Drums zijn Geëditte loopjes) Maar ik was er nog wel dusdanig tevreden over dat ik hem ook graag met jullie wil delen.
https://soundcloud.com/dylanviset/through-the-night1

Dit liedje is eigenlijk een beetje bedoeld voor de nachtegaaltjes ;)

het is laat. het verhaal volg ik even niet :) Maar klinkt over de laptop speakers erg relax/goed. Morgen even over de monitoren.

een milde epische arp die 1x voorkomt zou zeker leuk zijn in het nummer. Of het gekraak van een plaat door een glitch fx heen mag ook :D

Back