De grote ik heb in 2013 gebouwd/afgemaakt draad

Zal ook maar es wat neerzetten :biertje:

Ms20 filter met lfo:

attachment.php

Attachments

• Front2.jpg
    Front2.jpg
    226,7 KB · Bekeken: 85
en nog ééntje van 2013:

Een phaser stereo auto panner, pcb's van mfos:

attachment.php

Attachments

• proto1.jpg
    proto1.jpg
    56,8 KB · Bekeken: 88
Enen Midi to CV convertor . Midi #CC to CV convertor

attachment.php

Attachments

• miditocv.jpg
    miditocv.jpg
    45,9 KB · Bekeken: 88
Dat zijn leuke dingen voor de mensen!

Ik zit met een gelijkaardig maar wat beperkter concept in mijn hoofd om MIDI en MIDIloos met elkaar te laten praten.

Hexinverter heeft onlangs een DIY midi > cv/gate kit uitgebracht. :okdan:

http://shop.hexinverter.net/product.php?id_product=54

Das een hele mooie maar meer dan ik nodig heb en 5 keer zo duur.

Ik was alles bij elkaar €8 kwijt en met de spullen die ik liggen had denk ik in totaal 20 a 22 Euro.

Jammer dat de software niet te vinden is op de "hexinverter" website voor de pic. anders kon ik deze ook wel op een stuk stripboard knutselen

Ik zit met een gelijkaardig maar wat beperkter concept in mijn hoofd om MIDI en MIDIloos met elkaar te laten praten.

Waarom beperkter ? is allemaal evenveel werk op hier en daar een detailtje na :biertje:

Voor mijn toepassing heb ik geen CV/Gate nodig, maar enkel MIDI naar meerdere gebufferde triggers.

Engineers@work heeft daar een mooi printje voor dat note numbers naar triggers omzet. Ik hoop alleen dat de trigger outputs gebufferd zijn, want een JX3P eet anders de trigger lekker op voor de andere synths.

Met zo'n printje kan ik mijn trigger synths (JX3P, Polysix) en MIDI synths allemaal syncen aan een MIDI drumcomputer. En voor het geld dat het daar kost ga ik het zelf niet maken. :)

Engineers@work heeft daar een mooi printje voor dat note numbers naar triggers omzet. Ik hoop alleen dat de trigger outputs gebufferd zijn, want een JX3P eet anders de trigger lekker op voor de andere synths.

Geen extra buffers, die pic is in staat om meer dan 20 mA te leveren per pin met een totale max van 200 mA op alle pinnen.

Een veelvoud van wat nodig is voor de jx3p als't goed is. 0,3 mA moet zat zijn voor de jx3p, anders zit daar iets niet goed.

:biertje:

Dub Siren midi controller voor mn Shruthi-1. Gebaseerd om een Arduino Pro mini.

dubsirensml.jpg

Geen extra buffers, die pic is in staat om meer dan 20 mA te leveren per pin met een totale max van 200 mA op alle pinnen.

Een veelvoud van wat nodig is voor de jx3p als't goed is. 0,3 mA moet zat zijn voor de jx3p, anders zit daar iets niet goed.

:biertje:

Dan probeer ik het bij gelegenheid gewoon.

Mn Arduino Pro Mini kostte 3 euro, geleverd uit china. Moet je wel een FTDI bordje hebben om te programmeren. 14 i/o (6 pwm) en 8 analoog in.

Met de MIDI library die ook midi thru doet kan je waarschijnlijk vrij eenvoudig (hopelijk ook gebufferde) triggers maken.

ArduinoProMini_Front_3v3.jpg

Dat is mijn plan B. Eerst even de oplossing van engineers@work proberen, met wat geluk werkt dat gewoon. Zo dramatisch slecht zal die trigger input van de JX3P ook wel niet ontworpen zijn he.

Gisterenavond mijn eurorack klee sequencer voltooid, mijn eerste diy module, en hij doet het gewoon!

klee-eurorack.jpg

Back