Idioteque

volcano

Nieuwkomer
Hier een vraagje... Ik en mijn band gaan 31 maart a.s. een Radiohead coversessie doen vlakbij Eindhoven en hier hebben we het nummertje ---> Idioteque (kweenie of hier mensen zijn die dit kennen) voor uitgekozen. Het zit er al zowat in alleen we hebben geen synth =( =( Die Radiohead heeft is namelijk een beetje duur (denk ik) en het is toch jammer want het nummer is onwijs vet. We hebben ook totaal geen verstand van synthesizers dusseh.... Ik weet niet of het heel veel moeite is maar misschien zou iemand de synth lijn van dit nummer in wav of mp3 kunnen zetten zodat we het toch kennen spelen. Nogmaals: ik weet niet of dit veel tijd kost of weinig, of het moeilijk is of makkelijk en of het te doen is want ik heb er geen verstand van. Ik heb ergens iets gelezen dat ie een RS8000 ofzow gebruikt maar ik weet het nie zeker :confused:

Wie kan me helpen??? :) :) :)

en BTW: we doen de live versie, niet de studio versie;)

Uhmm, misschien een beetje een domme vraag maar...

Jullie gaan een cover doen van Idioteque (goed nummer ja) maar weten niet hoe en je vraagt nu of iemand dat even voor je opneemt?

Yeah right

Ow...sorry ;{
Ik wis niet dat dat zoveel moeite kostte...
Zeg wat een aardige reactie van een RH fan ;)
At Ease Web member of gewoon een Idioteque synthesizer wannabe RH fan? ;)

Het is niet ***lig bedoelt maar het klinkt zo raar.

"Ik ga binnenkort optreden, kan iemand even mijn gitaarpartij voorspelen??"

Als je de noten bedoelt dan snap ik 'm wel. Het zijn volgens mij 4 majeur noten gespeeld over Johny Greenwoods gigantische Rs8000 integrator. Ik heb 'm nog wel eens live aan dat ding zien draaien. Het wordt gespeeld op zo'n oud-franse synthbak (een marthenot ofzo) die via CV de RS8000 aanstuurt.

Ik ben bang dat je dit moet sampelen of in een Nord Modular moet nabouwen. Je hoort ook dat de lagere noten heel anders klinken. Er zit dus een hoop gepriegel en moeilijk gedoe in (Laat dat maar aan Johny over :)

Dit is dus live niet 1,2,3 na te maken. Op een Virus kan je misschien een poging doen.

En Ja, ik ben een groot Radiohead fan en ik wens jullie veel succes met het coveren. Ik ben benieuwd of iemand de vocals van Thom na kan doen.

neenee... :) :) dat bedoel ik niet.
De tonen die je hoort doet Colin op een eenvoudig Roland keyboard maar die beat die achter het nummer zit wordt met die Analogue Systems RS8000 gedaan en die beat bedoel ik.;)
Niet de gitaar partij ofzo, neej *D *D
Ik heb geprobeerd zoiets op de Pc te doen maar om de baslijn e.d. van die synth een beetje goed getimed te hebben moet je volgens mij toch een goede synthesizer hebben.

Dit is wat ik bedoel (alleen dan is deze ff snel met Cakewalk in mekaar geflanst)

en in Idioteque zit geen Ondes Martenot ;)

Die zit in nummers als the National Anthem en How To Dissappear Completely. Je kunt door je vinger in een ringetje te stoppen en vervolgens langs de toetsen te schuiven van toon naar toon schuiven waardoor je de pitch hoort veranderen. Je drukt dus niet op de toetsen.

Laatst gewijzigd:
Die ondes werd bij het concert alleen als controller gebruikt. Er komt dus geen geluid uit, alleen de CV out staat aangesloten op de RS. Das handig want dan hoef je niet 10 keyboards mee te slepen.

Hmmm.... ik snap niet helemaal wat je bedoelt...
Bedoel je dat Jonny de Ondes gebruikt voor die beats in Idioteque? :confused:

Yep, misschien alleen om een paar filters aan te sturen of een ander deel van de RS8000. Je moet nagaan dat elke stukje van zo'n modulaire synth aan te sturen is met een CV en Gate signaal.

Ik begrijp ook nu pas wat je bedoelt. Een 'synthlijntje' slaat in dit forum meestal niet op de beat. Maar technisch gezienheb je gezien, het komt uit een synth.

Die beat is een vermangelde electro beat met soms hele snelle 16e maten drumrolls. Als ik jou was zou ik die beat sampelen van de eerste paar maten van dat nummer, vervolgens de losse drumsounds eruit halen en dan het een en ander herprogrammeren. Is een hoop werk, maar ja, je hebt ook niet het makkelijkste nummer gekozen :)

johnny.jpg

OK ;)
Xal het eens proberen.... en inderdaad daar ben ik wel ff mee bezig.

en BTW: Ik ga Thom zingen 8o)
Wens me succes *D *D *D *D

Back