[Kick vst/dx]???

DJ Michael

Reason 2.5 User
Ik had zonet de zoekfunctie gebruikt op de term ''Kick'' & ''kick vst'' maar niet gevonden wat ik zocht.
Ik zoek namelijk een vst die zo een kicks kan maken die je bij de mc 909 van roland hoort ( de zullen we zeggen profesionele kicks].
Welke vst is dat?
en als di niet bestaat wat kan ik dan gebruiken ipv die mc 909 te kopen?

Alvast bedankt!

ik neem eigenlijk aan dat je de tr-909 bedoeld i.p.v. de mc-909, maar goed...

er zijn wel een aantal drum-vst's te vinden (de battery is meen ik behoorlijk goed), maar ik vroeg me laatst inderdaad ook af of er al iemand een echte tr909 / tr808 immitatie vst had gemaakt...

van de andere kant kan je natuurlijk ook gewoon samples gebruiken, ik denk dat er ondertussen van iedere mogelijke setting op de 909 wel ergens een sample te vinden is. vroeger gebruikte ik trouwens stomper om vette kicks te maken. is dat er nog niet in vst vorm? zou wel geinig zijn...

om te klinken als een MC 909 kun je em gewoon samplen... is gewoon een PCM bak. Je mist niets als je em sampled.

Stomper, Drumatic of Waldorf Attack ... maar helemaal hetzelfde zal het (gelukkig) nooit klinken, dan moet je gewoon een sample-player zoals battery in combi met bv Wizoo Classic Drums gebruiken, 24bits multisampled Roland TR-kits..

Ik heb zhier zwel aantal samples liggen.
Maar hoe kan ik dan het beste kwaliteit eruit halen?
door ze te gebruiken met....battery,Reaktor of wel proggie

Als alternatief zou je ook ReBirth kunnen gebruiken. Is geen VST maar is wel te gebruiken met Cubase en Logic. En klinkt niet onaardig.

Back