Welke analoge compressor

C1 is een leuke bak. Alleen soft knee compressie. De preamps zijn overigens geen buizen.
Ik vind persoonlijk alle Tla bakken iets wat ongedefinieerd, smeert wat uit. Is kwestie van smaak.

Fmr really nice. Voor dat geld kun je er twee kopen.
Anders een een ssl clone. Die heb je ook wel voor dat geld. Ik heb nog wel een valley people 610 te koop staan. 2x dbx 160 (x of xt) ook echte werkpaarden.

Voor op de stereobus stem ik ook voor een SSL clone, voor een comp met wat meer verschillende fucties vind ik de Focusrite Platinum compounder ook fijn (dual mono of stereo en een fijn circuitje voor extra loooooow end

Ik denk het wel. Maar net te weinig info en the wazige foto om zeker zijn.
Naar het is sowieso een clone. Gyraf is wel een beetje de standaard diy cline denk ik. Maar er zijn er meer.
Contact de verkoper en vraag voor meer info.

Ik hou helemaal niet van valleypeople cmpressors. klinkt in mijn oren hars en scherp. vergeleken met 5 compressors van de van de toptien.

welke top tien bedoel je? de meeste in de top 10 zitten ver boven het budget van TS

En hars en scherp ben ik het ook niet mee eens. Dat het oorspronkelijk een broadcast comp is. wil niet zeggen dat zo gelijk zo klinken. Ze zijn absoluut niet transparant. maar wie wil tegenwoordig nog een transparante comp:)

Ik heb nog een DBX566 buizencompressor in de aanbieding.

Hoe zou je de DBX566 in vergelijking met de Mixmaster plaatsen? (aangezien je ze beide had). Ik heb nu nl. een mixmaster, maar wil upgraden. Of althans, upgraden, iets gelijkswaardigs aangezien ik de compressor niet gebruik (doe ik ITB) en limiter in mijn setup teveel limit.

Dus zoals ik het zie kan ik dan nog beter gewoon een goede/kleurende EQ oid er tussenhangen. Andere tips zijn wat dat betreft ook welkom (brickwall limiter is eigenlijk wel wat ik nodig heb).

Om de draad iets bruikbaarder te maken (heb geen zin om een nieuwe thread te maken). wat is dan de top5 nu op dit moment?

Het zijn 2 verschillende apparaten. De Mixmaster is echt bedoelt om je eindmix net dat beetje extra te geven. Die DBX doet wat een compressor moet doen, en mede door zijn buizen krijg je een extra randje. De Mixmaster is redelijk neutraal.

ja TLaudio is sompig als de nete
drawner is dan toch wel beter in die prijsklasse

Back