MC909 vs RS7000

oja nog vergeten te vragen

oja nog vergeten te vragen

wat raad je aan voor een webdesigner als je een keuze tussen de RS7000 en mc909 moet maken

ik moet alle soorten muziek loops kunnem maken van trance tot R&B

graag zonder lange verhalen een goed andwoord op mijn vraag..

alvast bedankt..

reason

reason

voor het maken van loops raad ik je reason aan, gaat echt super makkelijk, voor een fractie van de prijs van die dingen.......zelfs al kun je geen noot lezen!

reason

reason

reason is makkelijk en goedkoper dat klopt maar ik wil van die software af

en omdat ik ook wel eens op lokatie presentaties moet geven in disco's lijkt het mij makkelijk om een van die 2
te kiezen.

want steeds maar die pc, monitor, muis en keyboard mee sleuren vind ik maar niks.

weet je trouwens iets van die mic optie af ?
kun je daar zware stemmen mee maken zoals op :

http://sensation.id-t.com/sensation2004/

of kan iemand mij vertellen welk apparaat ik hiervoor moet gebruiken.

Re: reason

Re: reason

Origineel geplaatst door Jerryuitarnhem
reason is makkelijk en goedkoper dat klopt maar ik wil van die software af

en omdat ik ook wel eens op lokatie presentaties moet geven in disco's lijkt het mij makkelijk om een van die 2
te kiezen.

want steeds maar die pc, monitor, muis en keyboard mee sleuren vind ik maar niks.

weet je trouwens iets van die mic optie af ?
kun je daar zware stemmen mee maken zoals op :

http://sensation.id-t.com/sensation2004/

of kan iemand mij vertellen welk apparaat ik hiervoor moet gebruiken.

zegt het woord "laptop" u iets? ;)

Kan er iemand wat meer info geven rond de fx bij de RS en de MC ? Wat is hét grootste verschil?
Tanx

hahaha

hahaha

hahaha
tuurlijk zegt mij laptop iets

maar dat vroeg ik niet als vraag

deze topic ging toch over 7000 vs 909

en omdat ze in winkels er geen bal vanaf weten dacht ik via deze forum iemand te vinden die mij een direct antwoord kan geven als je moet kiezen tussen deze 2 welke je nu neemt. meer hoef ik niet te weten. nou ja alleen dan of nog iemand die mic functie heeft getest en of die dus zware stemmen kan maken.

zware stemmen maken is toch gewoon pitch shiften? dus omlaag pitchen met originele snelheid behouden...

ligt natuurlijk wel aan je eigen stem of je uiteindelijk een dope zware stem krijgt of en wacke...

Echt een hele leuke functie op de mc909 is: je sluit bv. mic (kan van alles zijn) aan op je input in de mc909.
Je kunt het apparaat zo instellen dat hij pas begint op te nemen als je bv. door de mic praat.
en je hoeft niet bang te zijn dat je bv. een scheet laat en al begint op tenemen.
Tenzij je een kristal mic hebt.

En voor de rest is het echt gewoon een gezellige bak.
Een sound die je nodig hebt is zo gemaakt. en haast eindeloos met de xv engine en de sampler section in een.
En daarbij heb je dan ook nog je seqeuncer waar je freaky shit mee kunt maken als je daarna ook nog is de boel
gaat moduleren in sync.

En als je al ervaring hebt met het xv principe en ooit een drumbakje hebt gehad,
heb je het handboek haast niet nodig.

En de filter verdiend ook wel een * (mijn mening).

In ieders geval ik heb er nog geen moment spijt van gehad.

Nou veel succes met je keuze!

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
Echt een hele leuke functie op de mc909 is: je sluit bv. mic (kan van alles zijn) aan op je input in de mc909.
Je kunt het apparaat zo instellen dat hij pas begint op te nemen als je bv. door de mic praat.
en je hoeft niet bang te zijn dat je bv. een scheet laat en al begint op tenemen.
Tenzij je een kristal mic hebt.

Is ook bij de RS; daar kan je 't minimale ingangsniveau qua geluidssterkte instellen.

Back