Origineel geplaatst door Jos Pos
Ik ben wel aan t denken om een mc909 erbij te halen. Soms kom ik tracks te kort en ik heb meer geluidsbronnen nodig. Ik dacht aan een mc909 en dan wat srx- uitbreidingen .ik heb gehoord dat met de 909 ferm te twieqen valt. Ik heb ooit een mc505 gehad en door verschillende wave-forms te combineren kon ik wel zeer leuke geluiden maken. Ik hoop dat dit ook het geval is met de 909. Het enige waar ik een beetje voor vrees is dat ik de seqeuncer van de rs7k zo gewoon ben, dat het moeilijk werken gaat zijn met de 909.
Sommige zullen zeggen, pak dan een xv5050 (of xv5080 etc.) maar die bediening lijkt me niet zo lekker. Ik wil on the fly filters, envelopes, etc kunnen aanpassen. Bij de modules heb je menuutjes en nog eens menuutjes. Die 909 heeft voor die basis verrichtingen knoppen en sliders. Vandaar dat ik denk nog een 909 aan te schaffen....
je kan alle knoppen op de RS7000 vrij programmeren, zodat je de RS7000 kan gebruiken om je externe hardware synths zoals bv een XV5050, te programmeren (tot op zekere hoogte, maar envelopes, osc pitches, filters, effect sends etc zijn allemaal via MIDI CC te doen))
M.a.w. het is een volwaardige midi controller ook nog is!