MC909 vs RS7000

Origineel geplaatst door Jos Pos
Ik ben wel aan t denken om een mc909 erbij te halen. Soms kom ik tracks te kort en ik heb meer geluidsbronnen nodig. Ik dacht aan een mc909 en dan wat srx- uitbreidingen .ik heb gehoord dat met de 909 ferm te twieqen valt. Ik heb ooit een mc505 gehad en door verschillende wave-forms te combineren kon ik wel zeer leuke geluiden maken. Ik hoop dat dit ook het geval is met de 909. Het enige waar ik een beetje voor vrees is dat ik de seqeuncer van de rs7k zo gewoon ben, dat het moeilijk werken gaat zijn met de 909.
Sommige zullen zeggen, pak dan een xv5050 (of xv5080 etc.) maar die bediening lijkt me niet zo lekker. Ik wil on the fly filters, envelopes, etc kunnen aanpassen. Bij de modules heb je menuutjes en nog eens menuutjes. Die 909 heeft voor die basis verrichtingen knoppen en sliders. Vandaar dat ik denk nog een 909 aan te schaffen....

je kan alle knoppen op de RS7000 vrij programmeren, zodat je de RS7000 kan gebruiken om je externe hardware synths zoals bv een XV5050, te programmeren (tot op zekere hoogte, maar envelopes, osc pitches, filters, effect sends etc zijn allemaal via MIDI CC te doen))

Yups.. En nog beter: je kunt dat per Style (song) en per TRACK afzonderlijk doen :D M.a.w. het is een volwaardige midi controller ook nog is!

Ik doe hem NOOIT weg ;)

Origineel geplaatst door Arv
Yups.. En nog beter: je kunt dat per Style (song) en per TRACK afzonderlijk doen :D M.a.w. het is een volwaardige midi controller ook nog is!

Ik doe hem NOOIT weg ;)

en anders hang je er gewoon een JP8000 of een van die nieuwe behringer controllers naast....genoeg knopjes en schuifjes ;)

Origineel geplaatst door olafmol
je kan alle knoppen op de RS7000 vrij programmeren, zodat je de RS7000 kan gebruiken om je externe hardware synths zoals bv een XV5050, te programmeren (tot op zekere hoogte, maar envelopes, osc pitches, filters, effect sends etc zijn allemaal via MIDI CC te doen))

Zo had ik het nog niet bekeken... qua midi ben ik nog een noob. Noten doorzenden naar andere hardware is geen probleem, ma al de rest... Als ik dan bv mijn pitch verander op mn rs7000, dan verandert er bv de cutoff van het andere toestel. Misschien toch es meer in verdiepen.

Vette bak.. die RS

Ik hoor alleen meer mensen lyrisch praten over zn sequencer en controllers, dan over zn synth geluiden.
Qua sequencer werkt hij waarschijnlijk net zo makkelijk als mn rm1x. Het is voor mij dan handiger om een A-3000 erbij te kopen.

Het verschil qua sequencer tussen de 909 en de RS zal ongeveer wel zijn zoals het verschil tussen de rm1x en bv de mc-307. Die laatste werkt veel onhandiger... Na mn laatste 2 aankopen (D2 en 307) ben ik niet echt onder de indruk van Roland spullen. Ik heb het denk ik steeds slecht getroffen...

Origineel geplaatst door Furious5
Vette bak.. die RS

Ik hoor alleen meer mensen lyrisch praten over zn sequencer en controllers, dan over zn synth geluiden.
Qua sequencer werkt hij waarschijnlijk net zo makkelijk als mn rm1x. Het is voor mij dan handiger om een A-3000 erbij te kopen.

De sequenser van de RS werkt vele malen intuitiever dan die van de rm1x

denk maar eens aan:

-dedicated rij mute knoppen per track
-dedicated knoppen om patterns te wisselen
-sequenser in xoxstijl inkloppen terwijl je de rest ook nog hoort en terwijl de sequenser speelt

Inderdaad Joost

En wat dacht je van
-De scene memories
-De Mute memories
-De gridgroove
-realtime noteshift

on and on and on and on..... ;)

Origineel geplaatst door Boost303
De sequenser van de RS werkt vele malen intuitiever dan die van de rm1x

denk maar eens aan:

-dedicated rij mute knoppen per track
-dedicated knoppen om patterns te wisselen
-sequenser in xoxstijl inkloppen terwijl je de rest ook nog hoort en terwijl de sequenser speelt

Voor het vergelijken van de RM1x en de RS7000, zie http://www.rm1x.co.uk/.

JA dat vraag ik me nu ook af.

Maar als hij niet de xv engine heeft vraag ik me af of dat een plus punt is,

Want ik heb nu een mc909 die ook die xv engine heeft en aangezien ik ooit een xv3080 heb gehad,
ben ik blij dat ik nou nouwelijks in de manual hoeft te duiken.

En waarom iets veranderen wat goed is.

Ik heb hier in een andere threath gehoord "de mc 909 gaat snel vervelen omdat je aan de interne geluiden verbonden
bent".

Dat slaat nergens op namelijk.

Ten eerste: Sampler.
Tweede xv engine.

Ik kan daarmee alle kanten op, dus ik vraag me idd ook af hoe zit dat nou met de phantom X.

Ik zal donderdag eens naar mijn lokale dealer gaan.

Origineel geplaatst door ELectronic SKIL
JA dat vraag ik me nu ook af.

Maar als hij niet de xv engine heeft vraag ik me af of dat een plus punt is,

Want ik heb nu een mc909 die ook die xv engine heeft en aangezien ik ooit een xv3080 heb gehad,
ben ik blij dat ik nou nouwelijks in de manual hoeft te duiken.

En waarom iets veranderen wat goed is.

Ik heb hier in een andere threath gehoord "de mc 909 gaat snel vervelen omdat je aan de interne geluiden verbonden
bent".

Dat slaat nergens op namelijk.

Ten eerste: Sampler.
Tweede xv engine.

Ik kan daarmee alle kanten op, dus ik vraag me idd ook af hoe zit dat nou met de phantom X.

Ik zal donderdag eens naar mijn lokale dealer gaan.

Wat bedoel je met xv engine???

Moi,

Ik kan be-amen dat de sequencer van de RS7000 suprieur is, ik heb helaas geen RS7000 maar wel een RM1x (die de zelfde sequencer heeft).

Ik heb een poos geleden een 2e hands RM1x op de kop getikt, en heb nooit meer een computer aangeraakt om op te sequencen.

Als m'n RM1x stuk gaat komt er een RS7000 :)

Druid

Ik ben nog steeds wel even benieuwd naar die Song-mode. Wat is zoal de ervaring van de RS-gebruikers met de Song-mode..? Ik wil deze wel meer gaan gebruiken, maar ben nu (nog steeds...) meer bezig met alleen patterns en ander gefreak . Gaat het net zo makkelijk bijvoorbeeld als bij de Roland MC; dat je gewoon aan de hand van patterns kan programmeren. Of moeten er eerst weer omslachtige dingen met opnemen gedaan worden? Ik was gewoon even benieuwd en het is gewoon maar even een vrijblijvende vraag hoor...(dus voel je niet teveel aangesproken om te moeten antwoorden; mocht je een RS-gebruiker zijn ;) ).

Laatst gewijzigd:
XV engine....

De manier waarop je de patches bij de mc 909 programmeerd en op de xv3080 is identiek.
dus die hebben dezelfde motor (zeg maar).

XV engine....

De manier waarop je de patches bij de mc 909 programmeerd en op de xv3080 is identiek.
dus die hebben dezelfde motor (zeg maar).

ja de manier wel ... maar hoe zit het qua tones/patches zelf nu dan? 100% uitwisselbaar?

De MC909 heeft totaal andere sounds in zijn ROM!!!! De XV's zijn allround, de MC909 toegespitst op dance.
De synth-mogelijkheden zelf, dus los van de basisgeluiden, zijn identiek.

Dus patches zijn niet uitwisselbaar.

thank you, dat wou ik even horen als bevestiging ;)

gebruik van een mic op de mc909

gebruik van een mic op de mc909

heeft iemand de opties met de mic ingang al geprobeerd met de mc909 ?

ik zoek namelijk iets waarmee je van die zware stemmen kunt maken zoals
bij id&t reclames die zware stem die zegt welcome

luister hier naar een voorbeeld van de stem
http://sensation.id-t.com/sensation2004/

Back