Wrijflettertjes

SaintEric

niet heilig, maar toch...
Hi,

Ik ben op zoek naar witte wrijfletters ongeveer 2 mm hoog..Deze worden niet meer gefabriceerd.:(
Ik ben ARP's aan het modden en daar heb ik kleine witte letters voor nodig. Iemand enig idee wat daar nu voor gebruikt word? Sjabloon en witte verf of wat de elctronica-zaak aanbeval: brother doorzichtige tape met witte letters. Dit laatste lijkt mij niets, ziet armoedig uit naar mijn idee en zal uiteindelijk weer loslaten .....

Iemand een beter idee?

Grt,
Eric.

Zullen die wrijflettertjes uiteindelijk ook niet los gaan laten?

Ik weet dat er voor electronica prints een methode is (mbv belichting) om uiteindelijk een vetlaagje op een printplaat te krijgen (of iets in die trend). Vervolgens wordt ie in vanalles gedompelt en hou je een mooie printplaat over met op de niet ingevette stukken je soldeertin banen...

...wieweet kan je hetzelfde doen maar dan overspuiten met een spuitbus waarna je het gedeelte met vetlaag eronder er weer afpoetst ofzo? Maargoed dat hadden ze je dan denk ik juist ook wel bij die electronicazaak gemeld denk ik...

volgens mij worden die lettertjes nog wel gemaakt hoor, je moet effe naar de betere grafische speciaalzaak gaan, zoals Harold's Grafik hier in Rotterdam... Ik zal eens voor je kijken (is hier om de hoek)

Zullen die wrijflettertjes uiteindelijk ook niet los gaan laten?

Je kon er matte blanke lak over spuiten. Dat werkte goed.
Ik weet dat er voor electronica prints een methode is (mbv belichting) om uiteindelijk een vetlaagje op een printplaat te krijgen (of iets in die trend). Vervolgens wordt ie in vanalles gedompelt en hou je een mooie printplaat over met op de niet ingevette stukken je soldeertin banen...

Heb ik aan zitten denken maar is niet echt een optie, 1 schakelaartje plaatsen, hele avatardeksel invetten op 2 kleine woordjes na....

maar bedankt voor het meedenken...

volgens mij worden die lettertjes nog wel gemaakt hoor, je moet effe naar de betere grafische speciaalzaak gaan, zoals Harold's Grafik hier in Rotterdam... Ik zal eens voor je kijken (is hier om de hoek)

Te gek, bvd voor de moeite.

Ik ben benieuwd...

(Ik ben in een tiental boekhandels geweest en die hadden nog een restje zwarte letters voor helft van de prijs ofzo, met de mededeling dat ze niet meer gemaakt werden..die electronicazaak had ook alleen nog maar een restje...)

Eric.

thnx,

Ik ga vanmiddag nog even de stad in.. .

grt,
Eric.

Ik in Dordrecht nog eens goed rondgekeken, maar er is hier echt niets te vinden, ook geen acceptabel alternatief...

:(
grt,
Eric.

Origineel geplaatst door Arv
hobbywinkels hebben ze ook. Ik meen van 3m
Ze hebben ze vast ook wel kleiner ;)

Eventueel kun je de lettertjes laten maken. Kost wel iets meer natuurlijk, maar je synth ziet er dan wel weer uit zoals het hoort. Zoals eerder aangegeven kun je het beste na het opbrengen van de letters een dun laagje blanke lak over de letters aanbrengen om beschadiging te voorkomen.

Origineel geplaatst door SaintEric
Ik in Dordrecht nog eens goed rondgekeken, maar er is hier echt niets te vinden, ook geen acceptabel alternatief...

Ook eens rondgekeken in Rotterdam en het volgende geleerd: ze worden nog wel gemaakt, maar omdat ze nauwelijks nog gebruikt worden bestellen winkels ze niet meer...
Letraset bv. heeft wel een website en die zegt dat onderstaande ze zou moeten kunnen leveren:

ColArt BV
Driemanssteeweg 250, Rotterdam, 3084 CB, Netherlands
Contact Maurice Frasier
Telephone 010 4580311
Fax 010 4580610
Email info@colart.nl

Wie weet?

ha bedankt.

Was wel een groothandel. maar een van de hobbyzaken hier (die nu wegens vakantie gesloten is..) zou dat moeten kunnen leveren.

Nog even geduld dus, maar ik heb gelukkig geen haast want die avatars zijn nog even niet klaar...

grt,
Eric.

Zucht. De telefoniste zei maar wat...Volgens een later ontvangen email worden er sinds 1997 geen wrijfletters meer geleverd door dit bedrijf..
En nou maar bij een paar drukkers langs of die iets (betaalbaars) voor me kunnen doen... of iemand nog andere suggesties?

Meschien laten maken bij z,n sticker snijder die dat ook doet voor belettering op auto,s. ;) Of bij z,n modeltrein hobby winkel.Als ik er aan denk zal ik eens vragen :mexico:

Was te klein voor een stickersnijder....

maar ik heb van een drukker zijn oude resten wrijfletters gekregen, dus kan ik een paar synths van verse opdruk voorzien. Hoe dat met synths voor derden moet,, ben ik nog niet uit...Wellicht complete stickers.
anyway, bedankt voor het meedenken.:)

Back