Samples inladen in Motif XS6 vanaf USB-stick?

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag forummers,

Ik heb een Yamaha Motif XS6 en ik wil samples inladen via een usb-stick. De Yamaha herkent de stick, maar via importeren zie ik de drumloopjes niet, heb het geprobeerd met zowel WAV als Aif. De handleiding helpt me ook niet verder, want volgens mij volg ik braaf alle stappen. Iemand enig idee of ik iets fout doe of dit uberhaupt kan? Dank!

Dag forummers,

Ik heb een Yamaha Motif XS6 en ik wil samples inladen via een usb-stick. De Yamaha herkent de stick, maar via importeren zie ik de drumloopjes niet, heb het geprobeerd met zowel WAV als Aif...
Lijkt me toch eerder iets van een verkeerd file-formaat. (Dat zou dan toch wel in de handleiding moeten staan. Ik heb die niet.).
Mss eens proberen met een wave-file maar de extentie verwijderen (zo staan sommige yamaha audio-files ook op sample cd's.)

@Bartology Goeie vraag, ik heb hem tweedehands overgenomen en daar nog nooit bij stil gestaan. Daar kijk ik naar. Het lijkt me alleen dat ik dan de bestanden wel zou moeten zien en hij een foutmelding geeft bij het laden.

@audiocollage Import AIF en Wav kan ik wel op het apparaat selecteren, maar ik zal het eens proberen. Dank voor de tip!

Kijk, daar kan ik wat mee. De Quick Start Handleiding rept alleen over sampelen via een cd speler, maar dat schiet niet op. Het moet dus wel mogelijk zijn om loopjes te importeren. Ik ga mijn USB-stick formatteren en de samples omzetten naar 16 bit, kijken of het dan wel mag. Dank voor het meedenken!

Back