je monitors op safe fusen

anoniempje

hobby knooier
Gevraagd,

2 tweeters voor m'n yamaha ns40 monitoren.
Een linkje naar een bedrijf of wat ook dat het verkoopt mag ook natuurlijk.
Kan het zelf niet vinden, zijn btw andere tweeters als in de ns10's!

NS40M.gif

Had yamaha Benelux vanmiddag een bericht gestuurd.
blijkbaar zijn ze nog gewoon op voorraad! Ben ik erg blij mee. Erg snelle reply ook van yamaha!

Hier de retour mail:

Geachte heer *******,

Dit is geen probleem. We hebben ze voorradig.

Bestelcode:
XD736A00 SPEAKER UNIT NS-40M JA0589

U zult ze echter via de handel moeten bestellen. Wij leveren niet aan eindgebruikers.

Met vriendelijke groet,
i.o. J.Jacobs

J.Jacobs
support@yamaha.nl
support-benelux@gmx.yamaha.com

Dan meteen een vraagje er achteraan voor de techneuten. Ze gaan tot 120 watt max. Welke zekering zou ik er in moeten zetten om flink safe te spelen en niet de tweeters er weer uit te blazen? Ik haal liever wat extra zekeringetjes dan extra tweeters :D

Correctie, 100 watt program, 200 watt maximaal aan 6 ohm.

Nou is mijn elektricien opleiding al even geleden :D Dus ik weet even niet meer hoe die berekening nou precies zit.
welke zekeringen doe ik het best er tussen?

Bedankt alvast.

Voor de geinteresseerden. Er is dus een berekening voor. En ben meerdere tabellen tegengekomen welke die berekening gebruiken en laten zien welke fast blow fuse je best kunt gebruiken bij welk ohmage aan welk wattage.

Ik zou dus 4 keer het nominale vermogen moeten doen, dat is 4 keer 100 is 400 watt peak vermogen. Als ik dan een lijn trek van 6 ohm naar 400 watt kom ik uit op 3.5 Amp.

Dit lijkt mij al te veel en volgens opschrift is max vermogen 200 watt. Dus als ik safe ga en de lijn trek van 6 ohm naar 100 watt (het continue vermogen) dan kom ik uit op een zekering van 2 ohm.

Lijkt me ook al veel dus ik ga eens testen met een 1 amp fast blow fuse. Kom ik er snel genoeg achter of dit echt veel te weinig is.

attachment.php

Zou een mod de titel voor mij kunnen aanpassen naar "je monitors op safe fusen" en naar een ander forum deel kunnen verplaatsen?

vr bedankt.

Attachments

• fuse tabel.jpg
    fuse tabel.jpg
    28,2 KB · Bekeken: 64
tweeters zijn een veel betere zekering, dan een echte zekering.

dat zal dus niet helpen...

je kan beter een beetje het max. volume in de gaten houden.
en natuurlijk de hoeveelheid hoog die je instuurd...

:mega:

tweeters zijn een veel betere zekering, dan een echte zekering.

dat zal dus niet helpen...

je kan beter een beetje het max. volume in de gaten houden.
en natuurlijk de hoeveelheid hoog die je instuurd...

:mega:

Daarmee bedoel je dat als ik wederom mijn tweeters verniel ik weet hoe hard ik niet moet gaan? :D

Zekeringen zijn iets goedkoper om te vervangen toch.

Back