CV/Gate Pedalboard: bestaat dat?

Nolet

verkeerd in goede staat
Hi,

ik zoek voor op het podium een pedalboard zoals Roland die maakt (de PK serie) maar dan met alleen CV en Gate outs. Eigenlijk zoals de controller van een Moog Taurus. Ik kan alleen nergens vinden of zoiets bestaat en in de handel is. Het doel is een Minimoog Voyager Old School (die zonder midi en geheugens) aan te sturen met mijn voeten...

Nu kan je een Roland PK-6 ofzo halen een een midi-cv converter ertussen knallen...maar das weer een hoop extra kabeltjes en dingen die mis kunnen gaan (denk calibratie, midichannels etc. etc.).

Kortom; CV/Gate pedalboards...bestaan die? Of heeft iemand anders een handige oplossing voor iemand die gitaar en synth wil spelen tegelijk....

Korg ms-02 / ms-01 zoiets of is dat niet wat je bedoeld.

Een voetpedaal van 1 a 2 octaven dus, CV/Gate. Ja dat bestaat. Heeft meneer Doepfer zoiets niet in de aanbieding?

Edit: Doepfer lijkt alleen midi baspedalen te hebben.

Een Firstman BS-01 is een CV gate basspedal. Maar veel lijken er niet op de (tweedehands)markt te zijn.

pk5+mcv4: ca 225euro
lijkt me prima te doen toch ?
anders een oud elka pedaal ombouwen of de eerder genoemde doepfer

Misschien had je hier nog niet aan gedacht: je kan een midi pedaal kopen en daar een CV/Gate converter achter hangen.

moog mp201 inderdaad,maar tegenwoordig erg duur, en alleen 1 pedaal+ 4 switches, met 4Xanaloog + midi uit
de pk5 is een pure midi 1 octaaf voetpedaal+ wat switches, vandaar de suggestie er een mcv4 achter te hangen

wil de topic starter nou onafhankelijk van elkaar een synth en gitaar spelen of een gitaar spelen en die sounds/signalen veranderen met een cv gate??

Het staat toch allemaal in de openingspost?

De topicstarter zoekt een basspedaal (dus niet 1 pedaaltje maar een octaaf of meer zoals een Roland PK6) en dan liefst eentje dat rechtstreeks CV/Gate uitstuurt zonder nog een midi to cv te moeten gebruiken.

Al vrees ik dat dat laatste toch wel nodig zal zijn.

Het staat toch allemaal in de openingspost?

De topicstarter zoekt een basspedaal (dus niet 1 pedaaltje maar een octaaf of meer zoals een Roland PK6) en dan liefst eentje dat rechtstreeks CV/Gate uitstuurt zonder nog een midi to cv te moeten gebruiken.

Al vrees ik dat dat laatste toch wel nodig zal zijn.

Het gaat inderdaad om een baspedaal van 1 of 2 octaven. Die Firstman ziet er best ok uit, maar wordt niet meer gemaakt.

De reden dat ik geen CV/Gate converter wil is omdat het echt voor live is bedoelt en mijn ervaring leert dat je daar zo min mogelijk gehannes wil met extra adapters, kabels etc.

Ook is het een esthetische afweging. Live spelen op een synth zonder geheugen of sequencing of midi is gewoon heftiger en leuker.

Als je dan toch gaat knutselen, dan zou ik in een bestaand midi peNdaal (ja daar issie weer, de extra N), een CV/Gate converter bouwen.
Als je een eenvoudige Doepfer MCV1 gebruikt en uit het kastje haalt, blijft er een smal printje over wat misschien wel in het midi peNdaal past.

Als je dan toch gaat knutselen, dan zou ik in een bestaand midi peNdaal (ja daar issie weer, de extra N), een CV/Gate converter bouwen.
Als je een eenvoudige Doepfer MCV1 gebruikt en uit het kastje haalt, blijft er een smal printje over wat misschien wel in het midi peNdaal past.

Hmmm, dat is best een goed idee. Ik ben alleen een totale nono in elektrotechniek. Ik heb een mcv4 nog liggen. Iemand tips voor mij die dit inelkaar kan knutselen?

gewoon de mcv4 print in de behuizing van je pedaal erbij en de in/uitgangen van midi aan elkaar solderen en de in/uitgangen van cv/gate in de behuizing van je pedaal maken en met draadjes van de print naar in/uitgangen bijvoorbeeld.

Je kunt natuurlijk nog denken aan een pitch follow ding. Ik heb een elka baspendaal met daaraan een moog freqbox (als poor man 's taurus). Korg heeft ook zo'n ding. Maar een ingebouwde doepfer mcv trackt vast beter.

doepfer heeft een ding om een cv keyboard mee te maken...geschikt voor fatar keyboards.
ik denk dat ie ook werkt met t pedaal van fatar.

Back