nieuwe track gemaakt

larker

Ingeburgerd
vandaag afgemixt en op soundcloud gepost. Ben benieuwd naar jullie mening. Alle feedback is welkom.

https://soundcloud.com/herr_arter/backer

Heb een polysix gebruikt voor de chords en de bass. Verder de bass gelayered met trillian. Sylenth voor de pad. Kick met MFB. Drums met maschine en nog wat NI en UAD plugs gebruikt.

Cheers

Hij is lekker, inmiddels herkenbare larker sound. Die bass vind ik wat lastig eerlijk gezegd, alsof er een phaser overheen zit. Hij mag van mij wel meer punch hebben. Percussie is fijn! Ik ben wel benieuwd hoe het klinkt met een lage pad eronder om de track nog iets extra body te geven.

Mix klinkt hier uitstekend!

thnx voor de reacties : )

Ik vind de bass zelf ook wel lekker maar smaken verschillen. Het is een polysix in unison modus. Gelayerd met Trillian contrabss geluid (dat hoor je in het begin). Vlg mij zit daar een kleine echo o.i.d. op. Waardoor je dat phaser effect hoort. Ik heb die trillian wel met een high pass gefilterd op 300 hertz vlg mij om conflicten te voorkomen.

Ik vind hem lekker laidback i.d.d.
vind het stoffige ook wel fijn, maakt het lekker romig
als ik 2 persoonlijke verbeterpuntjes mag aangeven:

- percussie iets meer low mid en iets minder resonant, mag wel iets meer "hout"en "vel" horen
- overall de "bubble" waar de mix inzit. is niet helemaal fijn, geeft ook een beetje fase problemen in het laag en haalt de focus weg, weet niet wat je daarvoor gebruikt hebt, maar het is volgens mij iets wat op je master zit over je hele mix heen, als je persé die kunstmatige diepte wilt, zet hem dan alleen op je percussie bijv, zul die zien dat die realtief nog wijder klinkt en toch de focus behoudt in de totale mix.

Het swingt lekker.. door die shuffelende hi hats.. daarom luistert het voor mij makkelijk weg.. Dat vrouwenstemmetje is mooi subtiel gebruikt.. niet te vaak.. Net trackje...

Back