Zelf ingezongen track, hoe klinkt die??

Synthfreak

ff lekker resoneren
Voor de eerste keer een track zelf ingezongen uberhaupt de eerste keer dat ik een volledige zanglijn in een track gebruik. Gebruikte gear Nord Lead, Korg Polysix het geheel opgenomen via mijn Tascam US428 in combinatie met Sonar XL alle gebruikte effecten komen ook uit sonar. Drums zijn overigens gesampelt. Het geheel is een beetje POP achtig geworden. Graag jullie feedback

Groetjes Synthfreak

De link
http://members.home.nl/paulvanvenro...to shut up orchestra - Master of disaster.mp3

Cool man die vocals. niks mis mee. Zoiets mis ik vaak als ik iets maak. Maar ik ga niet zingen.
Ik houd het bij praten.

oei, ik persoonlijk vind het totaal niet klinken... echt te wazig voor mij (en ik kan best wazige muziek apprecieeren hoor) ... sorry... en de vocals komen ook totaal niet uit de verf... het zit er maar wat gedempt in ofzo. de rest buiten de vocals vind ik wel nog goed te doen.

succes er nog mee

Hey Synthfreak,

Klinkt wel goed. Je hoort de vocalen inderdaad slecht, maar ik vind ze wel ok. Mag alleen wel met iets meer passie gezongen worden naar mijn idee.

ik vind het wel best leuk , maar de mix is niet 100% denk ik. Ik vind de vocals echt wel goed,speciale stem... stem heeft wat weg om echte new wave songs te maken,soms heeft de muziek een beetje die richting ook vind ik...

ik vind het goed

Ik sluit me aan bij wat waveglider zegt, probeer de vocals eens wat meer na de voorgrond te halen...
Groeten Sascha

Origineel geplaatst door DJ @tiq
Cool nr leuke drums van fruity loops! ;)

Yep gebruik meestal de fruity loops drum samples, lekker makkelijk editten en arrangeren.

Gebruik je dan de samples of arrangeer je ook met fruityloops en exporteer je het weer als .wave ofzo ???

Gebruik je dan de samples of arrangeer je ook met fruityloops en exporteer je het weer als .wave ofzo ???

Precies zoals je hierboven vermeld, ik gebruik dus of de standaard fruity loops samples of eigen samples, en daar na maak ik dus de drum/percussie lijn met fruity loops zelf werkt snel en effectief. Exporteren als .Wave en Import audio binnen sonar eventueel nog wat effecten erover draaien en klaar. Daarna speel ik de rest van de track pas in. Meestal bouw ik dus een nummer rond de drums:) . Eigenlijk best raar als ik het zo terug Lees LOL:D :D .

Synthfreak

Je Manier is op zich wel ok zo doe ik het toch ook vaak alleen mis ik dus op zo`n manier de vrijheid om je drumtrack dus bijvoorbeeld bij het einde van je mix hier en daar nog ietwat te veranderen dat suckt er wel aan ;)

Weet jij misschien een andere manier om dit op te lossen?

Wat ik ook weleens geprobeert heb is in fruityloops je drum sequence op te slaan als midi en dan voor ieder drumgeluid een apart midi kanaal deze midfile weer open in Sonar afspelen via je sampler of in mijn geval de Nord lead in "percussie mode" en dan opnemen. Je kunt dan de rest van je nummer er omheen bouwen en als je drums toch niet naar de zin zijn pas je de midi sequence ff aan en je neemt drums opnieuw op. Maar ikzelf ben hier mee gkapt omdat ik vaak langer bezig was met MIDI routing en editting dan echt muziek maken. MIDI gebruik ik zelden tot nooit meer, speel het liefst alles gewoon handmatig in.

Synthfreak:)

Strak inspelen dus of lang leve de quantize functie (als sonar die heeft althans)

Gewoon ff concentreren en strak inspelen, sonar heeft een quantize functie maar op de 1 of andere manier werkt dat bij iedereen geweldig behalve bij mij;) En ach die fabrikanten doen zo hun best om een goed klavier te maken kunnen we het ook maar net zo goed gebruiken.:D

Synthfreak

Hmmm apart..

Het volume van de zang is erg onregelmatig, misschien wat meer compressor eroverheen...zang is ook vaak niet te verstaan...beetje modderig..

De muziek is wel origineel, lekker slepend...

Maargoed, ik zou het zelf niet zingen haha...

:D

Thanx Bass, ik weet dat ik beter mijn mond kan houden als er gezongen moet worden maar, ik gebruik dan ook niet voor niets "The I'll give you one dollar to shut up Orchestra" als "artiesten" naam LOL. Volgende keer zal ik een zangeres vragen die wel kan zingen;) ;) Maar toch bedankt voor je feedback

Synthfreak

Grappig hoor :)

Voelt aan als een kruising tussen Killing Joke and Smiths...
en nog een hoop 80'er jaren songs... en een beetje Bowie-esque,
dat mag ik wel!

Vanaf de PC Speaker kan ik wel zeggen dat de mix beter kan...
stem meer naar voren, pad/strings wat meer naar achteren,
hats-cymbals wat meer naar achteren, snare wat meer naar voren...

Ga zo door!

Mvg.

CoolRunning

Ik vind het allemaal beetje simpel klinken, alsof je niet echt de moeite hebt gedaan om 'm af te maken.... Maar ik heb zo het gevoel dat het je meer ging om de reactie op je zangtalent :D ...?
Nou wat dat betreft is het wel goed hoor, doe me denken aan de stem van de zanger van Pink Floyd (op The Wall bijv.) :D ...
Maar deze moet inderdaad wat meer naar voren komen en de pads wat zachter idd, maar ook wat rauwer... Het hele nummer een beetje rauwer maken, past beter bij de stem. Ik heb zelf het gevoel als je naar je stem luister (ik versta er geen zak van trouwens ;) dat het beter bij een rauw nummer past ... :D )

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door BigDplayboy
Ik vind het allemaal beetje simpel klinken, alsof je niet echt de moeite hebt gedaan om 'm af te maken.... Maar ik heb zo het gevoel dat het je meer ging om de reactie op je zangtalent :D ...?
Nou wat dat betreft is het wel goed hoor, doe me denken aan de stem van de zanger van Pink Floyd (op The Wall bijv.) :D ...
Maar deze moet inderdaad wat meer naar voren komen en de pads wat zachter idd, maar ook wat rauwer... Het hele nummer een beetje rauwer maken, past beter bij de stem. Ik heb zelf het gevoel als je naar je stem luister (ik versta er geen zak van trouwens ;) dat het beter bij een rauw nummer past ... :D )

Nou het gaat me zeker niet om het zangtalent, want dat heb ik gewoon weg niet het ging meer om het feit dat ik benieuwd was hoe het mijzelf afging om vocals in een track te mixen met mijn eigen mix/recording gear. Valt me trouwens ontzettend tegen omdat jezelf niet echt objectief kunt mixen omdat jezelf de text kent en het voor mijn eiegn gevoel dus duidelijk is te verstaan. De stem van Roger Waters van Pink Floyd nou dit is echt het grootste compliment wat ik ooit over mijn tracks gehad heb, ben namelijk zelf een enorme Progressive rock fan en vindt een aantal platen van Pink Floyd erg goed dus bij deze bedankt. Ook allemaal bedankt voor jullie interesse en vooral jullie feedback hier kan ik wat mee. :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja :halleluja

met welke mic en gear/fx heb je opgenomen??

De gebruikte Microfoon geen idee op de doos staat Altai Dynamic Microfoon, goedkoop ding wat ik bij mijn Pa thuis in de kast vond, dus nix apart. Verdere gebruikte gear effects meegeleverd met sonar 2.0 XL AMP simulator, Gargle, FxChorus en Dynamic procesor om het opname Niveau op te krikken.

Synthfreak

Back