Ursa Major Space Station SST-282

ez`

.:.
ursa+major+space+station+SST-282_2.jpg

wat is tegenwoordig een gangbare prijs voor een 282?

Ik doe een gooi met een bedrag tussen de 900,- en 1200,-.
Een paar jaar geleden waren ze te vinden voor 700,- ongeveer, maar werden ze ook aangeboden voor 1250,-.
Vandaar mijn gok nu.

Mooie bak overigens!!
Echt een aanrader.

da's een boel geld - net even een demootje op youtube gehoord en ik vind m wel erg leuk en spannend.

http://www.sevenwoodsaudio.com/SST282_History.htm

Voor de geintereseerden. Check vooral de demotapes onderaan de pagina. Ik ben er zelf een paar jaar geleden naar op zoek gegaan maar het schijnt dat ze wel onderhevig aan de tijd zijn en lastig te onderhouden. Zodoende heb ik de hoop opgegeven maar vet lijkt hij mij wel....

In een SST282 zijn tantaalcondensators gebruikt.
Deze hebben een beperkte levenduur en als ze kapot gaan maken ze kortsluiting.
Dat is vervelend want zo kan het gebeuren dat omliggen chips ten gevolge hiervan ook weer kapot kunnen gaan.
Mijn ervaring is dat als je alle tantaal condensators (laat) vervangen het wel een redelijk stabiele machine is.

100% betrouwbaarheid ga je natuurlijk nooit krijgen (heb je ook niet met nieuw spul, maar dat terzijde).
Klein voordeel van de SST282 is misschien ook dat hij vrij ruim is opgezet.
De onderdelen aan de binnenkant zijn dus makkelijk bereikbaar.

En verder zitten er niet al te gek veel moeilijk te verkrijgen onderdelen is.

Van alle digitale reverbs uit die periode is de SST228 prima te fixen...niet te vergelijken met dramatische zaken als de EMT's etc.nog

ach, emt´s zijn ook prima de luxe te repareren, alleen kost het wel wat....

:mega:

Van het digitale deel zijn geen schema's beschikbaar en "kost wat" betekend "dikke rekening" dus total loss.

In een SST282 zijn tantaalcondensators gebruikt.
Deze hebben een beperkte levenduur en als ze kapot gaan maken ze kortsluiting.
Dat is vervelend want zo kan het gebeuren dat omliggen chips ten gevolge hiervan ook weer kapot kunnen gaan.
Mijn ervaring is dat als je alle tantaal condensators (laat) vervangen het wel een redelijk stabiele machine is.

100% betrouwbaarheid ga je natuurlijk nooit krijgen (heb je ook niet met nieuw spul, maar dat terzijde).
Klein voordeel van de SST282 is misschien ook dat hij vrij ruim is opgezet.
De onderdelen aan de binnenkant zijn dus makkelijk bereikbaar.

En verder zitten er niet al te gek veel moeilijk te verkrijgen onderdelen is.

betere info;-]]
ikheb ooit eenseen vintage fxgehad http://www.google.nl/imgres?imgurl=...fAGUZD1MsTOtQa-z4DABg&ved=0CEAQ9QEwAg&dur=487

ibanez 220 idd zeklinken egt beter

blijft een keuze metwatje wil kdenk eerlijk gezegddat fx wel te faken is;-]]]
:Z

Back