Nieuwe Nord Lead in 2013?

Hover

-
Toevallig ontdekt in het volgende NAMM fimpje over de Nord Electro 4.

Nord Electro 4 with Sonicstate.com

Het is nog wat vroeg om al uit te pakken met mogelijke functies maar dromen mag natuurlijk altijd.
Ik ben alvast benieuwd. Een nieuwe Lead, of een nieuwe Modular G3, of ... .

Attachments

• nordlead2013.jpg
    nordlead2013.jpg
    32,9 KB · Bekeken: 100
Of een analoge... piano?

Wordt een leuk jaar, want...

Wordt een leuk jaar, want...

een nieuwe synth van Clavia en een nieuwe koning op de troon!

:D

Wout

Ben benieuwd. Volgens mij zijn de NL3 en de NW niet zulke hele grote successen geweest als de NL 1 en 2 en de Modulars.

Stel je eens voor dat Clavia met een analoge synth komt opdagen. 8D

Ik hou wel van dergelijke verrassingen.
Clavia DMI? Dan zouden ze hun naam veranderen in Clavia AMI :)
Ik hou het op een NordLead-achtig ding. Zo'n twee jaar geleden is die synth weer helemaal uitgepluisd en in kaart gebracht. Zo is die Pelle mode weer gevonden...

Wout

Clavia DMI? Dan zouden ze hun naam veranderen in Clavia AMI :)
Ik hou het op een NordLead-achtig ding. Zo'n twee jaar geleden is die synth weer helemaal uitgepluisd en in kaart gebracht. Zo is die Pelle mode weer gevonden...

Wout

Aan de foto te zien wel ja. Maar wat gaat Clavia aan het NL concept veranderen en/of toevoegen? Persoonlijk zou ik het interessant vinden als ze iets verder gaan dan een VA / sampler synth gebaseerd op een analoge synth met 2 VCO's, 1 VCF en 1 VCA, 2 LFO's en hardwired envelopes. Gewoon een machine voor sound designers, met veel hands-on bediening voor live gebruik en de gebruikelijk Clavia kwaliteit en sound :)

Ik zou wel een nieuwe Modular willen met een enorme bak power erin. Ik vond de G2 Engine in elk geval te gek. Nieuwe Nord Lead/Wave zou ook wel welkom zijn, al vraag ik me af wat ze daar dan aan toe zouden moeten voegen.

Wellicht een nieuwe Modular waar ook de NL1, NL2(x), NL3 als presets inzitten, waarbij je alle onderdelen van deze synths kunt gebruiken naast de andere componenten en dan wellicht ook de wave functionaliteit en DAW integratie gericht op de Live performers....het is maar een idee ;)

Back