Midi controllable analoge drum synthesizert

SirSickSik

zwaar behaard lid
Ik vroeg mij toch af of er hier mensen waren die toevallig iets wisten over een of andere obscure drum synthesizer die ook midi-aanstuurbaar is?

Ik heb hier een airbase99 staan met deze functies, maar ik zou graag iets willen hebben met iets meer functionaliteit/mogelijkheden/gebruikersgemak (directe toegang tot parameters).

Welnu, de xbase-lijn van jomox biedt al de diepere editting op het front van de synth maar de geluidsmogelijkheden zijn naar mijn inziens toch net iets te beperkt. Ik zou de drumgeluiden ook graag naar piepjes en squeekjes willen kunnen draaien. Daarnaast ben ik bang dat de snare-drum net als bij de airbase99 het net een beetje te 'net niet' is... (ik heb de airbase en ben niet voor niets op zoek naar iets nieuws)

Daarom liet ik mijn ogen vallen op een vermona drumIII. Biedt de knoppen, biedt rare percussie geluidjes.. maar dan.... geen midicontrol.... zucht...

En toen.... de nord drum.. ohhh, goedkoop, genoeg te editten van echte snares tot rare geluidjes.. en het is clavia dus midi is......ehhhh...... voor clavia onvoorstelbaar..... er is totaal geen midicontrol WTF?!? o_0!?!?!?!? .... nogmaals een onvoorstelbaar diepe zucht! overigens...ehh.. 1 mono uitgang?!? Wat dachten ze daar dan?!?

Is er op deze hele freaking wereld 1 bedrijf dat begrijpt dat mensen ZOWEL goede drum geluiden willen als OOK dat deze geluiden extern te editten zijn vanuit bijvoorbeeld een midicontroller/computer (met nadruk op computer gezien het huidige computer-studio gehalte in deze wereld)?!?

Ik was al begonnen met een modulaire synthesizert... maar ik begin nu het gevoel te krijgen dat modulair zowiezo de enige oplossing is voor mij, met betrekking tot welk geluid dan ook....

punt is alleen... ik wilde graag onder de E1000,- blijven hiervoor.. en met modulair gaat dat zowiezo niet lukken XD

dus.... DIEPE DIEPE ZUCHT...

dus wat zoek ik?

A. een percussie synthesizer MET midicontrol voor iig de belangrijkste parameters (pitch, filter, aanslag/decay times, tone-control).
B. liefst analoge signaal opwekking..
C. minstens 4 voices
D. elke voice een eigen uitgang en anders minstens een stereo uit.
E. kick is niet noodzakelijk, want die ga ik uit de mbase11 halen.
F. onder de E1000.-
sik

waldorf rack attack misschien?

is er nog ergens een ehhh 'goed klinkende' video van de rack attack te vinden?
ik heb er 2 kunnen vinden..
op de ene zie je de rack attack en verteld iemand dat ie 700 dollar is en dan stopt het filmpje..
op de ander is iemand bezig iets te doen wat je niet hoort ofzo.. met flink wat negatieve reacties onder de video..

Is er niet een of andere late half digitale Simmons met patches en MIDI ooit uitgebracht?

Ik heb een roland R8M, percussion synthesizer, model videorecorder. Je kan zeer veel editten via midi of sysex, alles wat je noemt behalve filter. Kost 50 tot 75 euro.

Alleen zitten er standaard niet echt bruikbare sounds in, een 80's rock drum kit en veel percussie. (maar standaard weinig hihats, echt dom....). De geluidskwaliteit en de dynamiek in het geluid is echter heel goed. Als je de juiste (helaas wat dure) sample kaartjes er bij koopt, dan krijgt ie al meer mogelijkheden. Met wat inzet en liefde kan je de sounds die er inzitten ombouwen naar gekke bliepjes en hits e.d, is vooral een kwestie van tunen. De 808 en 909 kaarten zijn duur (€ 75,-?) , de rest is een stuk goedkoper, en mogelijk mooi materiaal voor weirde sounds.

http://www.cellsonik.co.uk/roland-r8-sound-cards/

Ik heb de kaartjes niet, ik kan er zelf niet zo veel mee. Ik zou liever zelf een percussie synth met veel knoppen hebben, desnoods zonder midi, dan moet dat maar met de hand.

Ik las ooit eens ergens dat een Yamaha CS6X een goede drumsynth zou kunnen zijn, door de knoppen en de filters kan je hier leuke drumkits mee maken?

Laatst gewijzigd:
niet analoog, wel cool Kawai XD5

heele coole machien moetr nog keertje een software edittor [lui mode = on] voor vinden
want er komen idd very nicey glitshy .. fm based sound uit ..die total niet in andere drums units zitten

genoeg polyfonie
en cheap ..das ook niet verkeerd
tis een blijvertje
naast de andere roland troep:D:luv:

videootje wordt inderdaad lastig vd rack attack.
je mag wel even langskomen om te luisteren.
tis alleen wel in friesland ;)

lees hehe

asje knoppen wil [ denk dan iid vermona die rack unit 8 voices 350.- + euroos leuke drum komen daar uit ipv tr66/808 alike stuff ]eigen outs / en knobs voor elke functie
- waarom dan ook vanuit je daw midi control erop ?

denk dat veel toch , of / of is

de machien drum met uw , is wel kant en klare oplossing , en gemiddeld elke sampling unit heeft meestal een berg edit functies ..en meestal aall midi controllable ..daar moetje wel in duikken geen knobbie svaak op een sampler unit

kheb evt een leuke yamaha ry 30 met 2 cards ..voorje ;-]] saling mode = on kost je geen 1000
en is bets diep editbaar qa synthese ..in de ry30 :engel:

[dat nord verhaal vink raar [das toch meestal perfect met midi integreerbaar qa knobbies
[send midi out?]

dat hele nord verhaal met de geen-midiCC is toch echt raar maar waar... iedereen is een beetje verbijsterd denk ik.. met hun geschiedenis nog wel.. heb ze ook meteen een mail gestuurd, dit mag gewoon nooit meer gebeuren! :D

maar goed. ik vind het dus heeeeeel erg leuk om mijn knop beweeginkjes op te nemen, dan wel te automaten terwijl ik live bezig ben. Ik heb nogal wat spullen en ik heb maar 2 handen.. dus om zaken een beetje interessant te kunnen blijven houden ben ik aangewezen op midi-controlle.

de vermona drm III is dan wel zeker vet, heb ermee gespeeld bij een maat van mij en vind het ook echt verdomd jammer dat daar geen midiCC op zit.. =(

http://soundcloud.com/mfb-instruments/mfb-523-drum-computer-first

zal de lege post effe in kleuruh;-]
- [vreemd staat wel soundcloud verwijzing ;-]
of benk de enig die dit niet kan klikken/ open ?

op mfb facialbook ;-] news after de namm dus ;-]]
komtie met release info https://www.facebook.com/mfberlin

Hello :)
Any news for the 523 ?
Still on the way ?
Any expected release date ?

MFB - Manfred Fricke Berlin after the music fair .. so i think april;)
29 januari om 12:01 · Vind ik leuk
Geoffrey Szablot OMG Thank you ! i'm so exited, that's the good new of the day any pre order ?Vertaling bekijken
29 januari om 12:10 · Vind ik leuk
MFB - Manfred Fricke Berlin i will post it here when we ready for
29 januari om 13:40 · Vind ik leuk · 1

dussssss sound coolish

topic wise still;-]

- [khad laatst een 522 ? [iig die leuke mini tr808 clone ] in mn handen en egt ,
watn vrolijk - mini ding ..huge sound potential... dat zekers ..[midi inc.
je kan ook 3000 eu by onze glofishing freind uitgeven;-]
=(8o)
https://www.youtube.com/watch?v=mqKNMXkrsf0
- [ stereo out, no edits, no compression. recorded straight to HD thru RME Multiface ]
aleen al die extra edit ..thingies cowbell de tune/ bassdrum & hats tunage:luv:

nog 1 van ; meastroo pacou = a resident tresor dude
https://www.youtube.com/watch?v=n00Ia2wKdyg [ vin,m FLINK :engel:*D ]
zou dat analoge drum modules [eu rack ] ook zoow leuk/goed klinken?

Back