Nieuwe Nord Lead in 2013?

Het lijkt erop dat Clavia de NordLead is vergeten ten voordele van de Stage en de Electro.
Misschien kunnen ze de Lead, Wave en Modular combineren in één grootse NordSynth...

Ehh.. Heb je het plaatje gezien hierboven? :eureka:

Jawel, maar ze waren de NordLead vergeten, vandaar dat ze met dat plaatje komen. Anders hadden we al minstens twee jaar geleden een nieuwe NordLead gezien.
Een simpele VA zal tegenwoordig niet meer voldoen; vandaar dat ik kwam met het idee om de Lead, de Wave en de Modular te combineren. Los van elkaar verkopen ze niet echt meer, dus vandaar een combi-deal waar je geen nee tegen kunt zeggen. :)

Misschien wel zoiets/.
Nha...tzal wel weer keyboardje worden....

Attachments

• micromodularg2_182.jpg
    micromodularg2_182.jpg
    70,5 KB · Bekeken: 61
Het lijkt erop dat Clavia de NordLead is vergeten ten voordele van de Stage en de Electro.
Misschien kunnen ze de Lead, Wave en Modular combineren in één grootse NordSynth...

De Wave is zo ongeveer een Lead+, dus dat is al geregeld. Een Modular met Nord sample libray compatibility zou iets toe kunnen voegen, met een vrij te kiezen basis synth engine design, met een verbeterde hands-on UI, met dedicated knoppen, oa meerdere DADSR envelopes, LFO's, filters maar dan vrij toewijsbaar. Bijna iedere patch gebruikt die wel dus waarom geen dedicaties knoppen voor die onderdelen? Dedicated knoppen voor oscillators ligt minder voor de hand, dat kun je via modulatie alleen wel af. Wat wel interessant zou kunnen zijn, zijn meerdere oscillator types die je vrij kunt selecteren, dus wave, VA, custom wavetables etc. Dus een soort Nord Wave+ met meer veel meer knoppen en ook meer flexibiliteit mbt de synth engine. De NL3 encoders vind ik nog steeds het beste wat er ooit gemaakt is als het gaat om visual feedback, dus ik hoop dat ze nu heel goedkoop in China gemaakt worden en dat ze weer gebruikt gaan worden ;-)

De vraag is denk ik ook waar Clavia in de huidige synth markt geld mee kan verdienen of voldoende spin-off mee kan genereren voor toekomstige en/of andere Nord producten.

Als je een synth voor het grote publiek wilt maken, moet de eerste preset een goede piano-klank zijn... :)
Vandaar dat de Stage beter scoort dan een Lead...

Combineren is het juiste woord. Dus denk ik dat Clavia de Electro, Wave en Lead-reeks wel kan afschaffen en alle technologieën beter in een nieuwe Stage de stoppen.

Ik hoop echt niet op een monofoon VA-tje met 21 toetsen. Daar zijn al tablet-pc-tjes voor...

De Lead2X verkoopt nog steeds en is dus ook nog in productie. Geen grote hoeveelheden meer, maar er komen nog altijd bestellingen binnen. En over twee jaar is het 20 jaar geleden dat de Lead op de markt kwam en dat feestje willen ze graag vieren met een synth die in productie is.
Een synth met meer mogelijkheden, zoals andere synthese vormen en FX, maar met behoud van het concept, vooral de interface, kan een goede vervanger worden.

PS er wordt in Stockholm nog steeds gestoeid met het G2 platform.

Met alles wat er tegenwoordig en recent is uitgebracht of gaat worden denk ik niet dat Nord nog een rol kan spelen.

Ik bedoel, zit er nog echt iemand te wachten op de zoveels Sharc DSP deriviaat?

Als er ook:

Minibrutes / minitaurs / integra-7 / jupiter80 / prophet 12 / solaris / accelerator etc etc

zijn.

En mja een G3 zie ik ook niet echt gebeuren, zou wel leuk zijn als die versckrikkelijke interface kompleet wordt overhaald.

zeker, als je het gebruiksgemak van alle bovengenoemde apparaten meeneemt in je overweging, plus design en gevoel van de constructie (knoppen en draaiknoppen).

Stond laatst te knoeien in een winkel om de bizar ingestelde minibrute weer naar een half bruikbare leadsound terug te programmeren, en toen was ik m al snel zat. Stel je voor dat je eens het podium op wilt...

ben je nog steeds niet featuremoe en denk je dat de wereld nog een superinnovatieve padsound nodig heeft, dan niet.

Back