Curtis CEM 3372 en 3374

Status
Please reply by conversation.
En ik heb nog een rits NOS CEM 3372 liggen maar weet daar ook de status niet van omdat ik ze niet kan testen.

Wie heeft er nog liggen? Reserve onderdelen voor een XPander, just in case

synth on a chip toch ..dacht dat de xpander egt vcos . vcf vca enso chips had
:eureka:

Mocht het hier niet lukken.. er staan er nog een paar 3374's op ebay.. verkoper meent dat ze nieuw zijn.. 't zijn redelijk zeldzame chippies aan het worden.. 'k heb er ook maar een op reserve gekocht laatst ;)

3372 moet geen probleem zijn lijkt me.. heb er ook nog een paar eventueel.. kan ze ff in mijn p600 douwen om te testen.. :mega: 2 voor 25 euro ofzo ?? 8D

synth on a chip toch ..dacht dat de xpander egt vcos . vcf vca enso chips had
:eureka:

De Expander heeft juist hele dikke VCO's.. de 3374 die ook in een VX600 en de Chroma Polaris zitten.. Natuurlijk zegt het type IC opzich niet zoveel maar is het circuit hierin natuurlijk alles bepalend. :engel:
Filter en VCA zitten wel op een IC btw..

De Expander heeft juist hele dikke VCO's.. de 3374 die ook in een VX600 en de Chroma Polaris zitten.. Natuurlijk zegt het type IC opzich niet zoveel maar is het circuit hierin natuurlijk alles bepalend. :engel:
Filter en VCA zitten wel op een IC btw..

de 340 vcosvan de prophet /pro one toch ..
rawidd
rest =synth on a chip ..
idd de vx600 meeesterlijk brouwsel van cems

Die in HongKong moet je lekker laten liggen raad ik iedereen aan, mijn ervaring met chips en voetjes daar vandaan zijn niet bepaald positief te noemen.

De meeste Xpanders en Matrix 12's die ik open heb gezien hebben in hun leven wel minimaal een chip gewisseld gehad, dus vaak gaat dat toch al niet meer op dat all matching, is dat in die van jou wel het geval dan ?
Als er al verschillende inzitten dan kun je bij die van jou luisteren en eventueel wat chips omruilen met andere voices, dan kun je horen of er verschil is en of je het meeverhuist naar een andere voice als je aan het omsteken bent, volgens mij, als er al verschil is, is het heel minimaal.

En een klein beetje verschil is ook wat het analoog maakt natuurlijk... en vergeet niet dat er ook polysynths zijn met half discrete filters (de Poly61 bijvoorbeeld) die veel meer verschillen tussen de filters hebben dan een all-CEM synth zal hebben.

De meeste Xpanders en Matrix 12's die ik open heb gezien hebben in hun leven wel minimaal een chip gewisseld gehad, dus vaak gaat dat toch al niet meer op dat all matching, is dat in die van jou wel het geval dan ?
Als er al verschillende inzitten dan kun je bij die van jou luisteren en eventueel wat chips omruilen met andere voices, dan kun je horen of er verschil is en of je het meeverhuist naar een andere voice als je aan het omsteken bent, volgens mij, als er al verschil is, is het heel minimaal.

En een klein beetje verschil is ook wat het analoog maakt natuurlijk... en vergeet niet dat er ook polysynths zijn met half discrete filters (de Poly61 bijvoorbeeld) die veel meer verschillen tussen de filters hebben dan een all-CEM synth zal hebben.

Dacht het al, lijkt mij dus geen issue. Bedankt voor de info in ieder geval!

de 340 vcosvan de prophet /pro one toch ..
rawidd
rest =synth on a chip ..
idd de vx600 meeesterlijk brouwsel van cems

Had laatst zo'n 3374 vervangen in een VX600 van een maatje van me..
Volgens de site van Senso :halleluja gebruikt ie een soort gelijk gecombineerd filter/VCA IC net als de Xpander... een 3378.. dit klopt wel dacht ik..
maar volgens mij zat daar ook een of meerdere SSM's in.. moet 'k es ff navragen hoe dat nou zat...

Idd de 3340's zitten in nogal wat synths ja Pro One Prophet's.. maar ook heel veel Obie's.. 'k zag toevallig gisteren nog de Crumar Spirit op MP.. ook volledig CEM powered en diezelfde 3340 twee keer voor de osc's..
Nooit gehoord maar ziet er wel erg cool uit.. 't mag ook wel voor die poen :D

$T2eC16h,!zQE9s3suEu9BRC(3oIsGw~~60_85.JPG

ja, mooie synth, zeldzame giller, prijs is hoog , maar altijd hoog geweest, in verhouding zelfs minder omhoog gegaan als andere synth's

ja, mooie synth, zeldzame giller, prijs is hoog , maar altijd hoog geweest, in verhouding zelfs minder omhoog gegaan als andere synth's

Voor dat geld zou 'k toch liever nog ff dieper in de buidel tasten en voor een Mini Moog gaan denk ik.. alhoewel ik al heel erg blij ben met mijn Moog Source :luv:
Die Mini die op MP stond is alweer foetsie btw.. :?

Status
Please reply by conversation.
Back