Sjaak
Ouwe rot
Wie heeft er nog liggen? Reserve onderdelen voor een XPander, just in case
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wie heeft er nog liggen? Reserve onderdelen voor een XPander, just in case

2 voor 25 euro ofzo ?? 
synth on a chip toch ..dacht dat de xpander egt vcos . vcf vca enso chips had
![]()

De Expander heeft juist hele dikke VCO's.. de 3374 die ook in een VX600 en de Chroma Polaris zitten.. Natuurlijk zegt het type IC opzich niet zoveel maar is het circuit hierin natuurlijk alles bepalend.
Filter en VCA zitten wel op een IC btw..
De meeste Xpanders en Matrix 12's die ik open heb gezien hebben in hun leven wel minimaal een chip gewisseld gehad, dus vaak gaat dat toch al niet meer op dat all matching, is dat in die van jou wel het geval dan ?
Als er al verschillende inzitten dan kun je bij die van jou luisteren en eventueel wat chips omruilen met andere voices, dan kun je horen of er verschil is en of je het meeverhuist naar een andere voice als je aan het omsteken bent, volgens mij, als er al verschil is, is het heel minimaal.
En een klein beetje verschil is ook wat het analoog maakt natuurlijk... en vergeet niet dat er ook polysynths zijn met half discrete filters (de Poly61 bijvoorbeeld) die veel meer verschillen tussen de filters hebben dan een all-CEM synth zal hebben.
de 340 vcosvan de prophet /pro one toch ..
rawidd
rest =synth on a chip ..
idd de vx600 meeesterlijk brouwsel van cems
gebruikt ie een soort gelijk gecombineerd filter/VCA IC net als de Xpander... een 3378.. dit klopt wel dacht ik.. 
ja, mooie synth, zeldzame giller, prijs is hoog , maar altijd hoog geweest, in verhouding zelfs minder omhoog gegaan als andere synth's