Keiharde kraak

daviscup

Ingeburgerd
Hallo,

Ik was vanavond aan het dj'en met mijn setup, en ineens een hele harde korte snerpende kraak, schrok me rot.
Ik zal mijn setup proberen zo gedetailleerd mogelijk te omschrijven.

Ik heb een laptop, vanuit de laptop gaat er een usb kabel naar mijn kontrol s4 midi controller.
in deze controller zit een audio interface.
ik heb daarachter 2 rca kabels die verlopen naar 2x xlr male, en deze gaan in de actieve subwoofer, vanuit de subwoofer gaan er 2 speakonkabels naar de 2 speakers ( set heet ld systems dave 8xs ).
nu heb ik 1 stopcontact met 2ingangen, 1 daarvan gebruik ik voor een stekkerdoos, en in die stekkerdoos zit zowel de stekker van de speakerset, de laptop, en de midi controller.
Is het dan misschien beter om de voeding van de speakersset aan te sluiten op de ingang die ik nog over heb in dhet stopconatct aan de muur?
Of moetik gaan kijken voor gebalanceerde kabels van de midi controller naar de subwoofer?
Ik hoop dat het duidelijk is, en jullie zijn mijn enige hoop :)

Je laptop die even freezed of je audio driver die het even laat afweten?
Kheb het ook al eens gehad in mn Daw, lag bijna naast mn stoel van het verschieten!
Sindsdien nooit meer gehad...

Ik draai altijd met het programma traktor pro 2 van native instruments, en die liep daarvoor idd even een paar min niet helemaal vloeiend, als ik een nummer aan het inladen was op 1 van de deck, dan duurde het wel een minuut ofzo voordat deze in het scherm verscheen.
Dus dat zou een voorbode kunnen zijn geweest, maar wat kan ik hier aan doen?
Ik heb afgelopen maand de laptop even na laten kijken, en in de winkel is hij voorzien van de nieuwste drivers.
Hoop dat hier een oplossing voor is :(

geen overbelasting van de processorkracht, kraak ?
niet goed gesynct , instelling geluidskaart niet helemaal goed?
kabel beetje los, kapotte audiokabel ?
het kan zoveel zijn, en als het maar soms optreed dan is het lastiger te vinden dan wanneer het continue stoort.
moeilijk

Ik heb voordat ik deze speakerset had een andere set, en daar ben ik me ook 1x kapot geschrokken toen ik met dezelfde spullen aan het draaien was, alleen had ik toen ook andere kabels dan nu.
Misschien de buffersize van de usb veranderen? ik heb nu de speakerset niet meer in de stekkedoos zitten waar ook de laptop stekker en midi controller stekker zich bevinden.
Hoop dat dat het is, iemand anders nog een idee?
Het klinkt echt al een soort van kortsluiting, gister 3 uur gedraaid en het gebeurde maar 1x, dat wel geukkig.

dat heb ik soms als ik tijdens het Cubasen iets met Windows Media player wil afspelen. Denk dat het komt door een buffer overload of iets anders met m'n Steinberg CI2+ audio interface met z'n gare homo yamaha drivers. Als of je je speakers op een digital out heb aangesloten. Het enige wat helpt is bij mij de usb kabel uit trekken. En eer dat ik daar achter was.. jonge jonge

Laatst gewijzigd:
Is het dan gewoon een kwestie van de buffersize verlagen van de midicontroller met de ingebouwde audio interface?

verhogen van de audiointerface misschien ?
beweeg ook eens de kabels om te zien of er niet ergens een los contact zit.

verhogen van de latency/ vergroten van de buffer / verminderen van de processorbelasting...

Toen ik de titel las was eventjes bang voor een bericht over een brute ramkraak/inbraak in je studio. Gelukkig is het leed dus veel minder erg. :)

haha, nee zo erg is het niet. Als ik met traktor pro 2 software aan het draaien ben dan is de cpu meter die het progamma weergeeft bijna niets, misschien 1/8 is gevuld van het metertje.
Dus zal het verhogen van de latency en buffersize dan evengoed nog kunnen helpen?

ergens de ijskast die aangaat ?

Wat voor een laptop heb je? En is je traktor legaal? Gekrekte zooi wil ook nog wel een onvoorspelbaar gaan kraken...

Hoeveel tracks had je tegelijkertijd? Je hebt een core2duo. Dit zijn de minimum specs voor traktor. Dan zou ik eens proberen om alle achtergrond processen die niet nodig zijn te sluiten en je laptop te optimaliseren voor 'best performance' .

Kun je me misschien vertellen wat achtergrond processen zijn die je tijdens het draaien van traktor uit kunt zetten? enals ik met 4 decks draai heb ik dus een grotere kans dat er iets mis gaat vanwege mijn core2duo?

Back