Trancekenners...welke track is dit ? Danku !

ano220424

in de ban
in de ban
Hoorde dit op een of andere online Trance Radio.
Ben naarstig op zoek naar het origineel.
Vind het echt een vette track en vermoedelijk al wat ouder.
Wie kent het ? Alvast bedankt.

Attachments

• Who is this.mp3
    5,6 MB · Bekeken: 103
Vizion, je bent een schatje ! Heel erg bedankt ! Hier doe je me een ongeloofelijk plezier mee.
Vind je de sounds zo 2010 klinken ? Ik hoor nog steeds een heel actuele sound. Nu ja, 2 jaar is niks he... ;-)

Haha nou jij ook bedankt hoor ;)
Ik denk dat het meer door de combinatie van geluiden is dat ik het in die periode kon plaatsen. Overigens niet negatief bedoeld.
Ik volg het genre al een tijdje niet echt meer, ben van mening dat (helaas) veel trance producers teveel inhaken op 'wat de markt vraagt'.
Ben wel nog steeds een liefhebber van de oudere progressive trance uit de vinyl tijd.

Ik volg het genre al een tijdje niet echt meer, ben van mening dat (helaas) veel trance producers teveel inhaken op 'wat de markt vraagt'.

Dat is zeker zo. Ik vind deze track er dan ook net iets boven uit steken. Er wordt idd veel Trance gemaakt, maar de echte goeie tracks zijn in de minderheid. Toch vind ik de Uplifting Trance stijl goed omdat het een aantal facetten combineert die je in andere dance stijlen moeilijker terug vind.

- Female vocals & Lyrics
- Akkoorden progressies
- Intro /A / B / Refrein / Brug schema
- Vette beats met fill in's
- geluidskwaliteit

.

Doet elk genre binnen of buiten de dance dat niet voor 90%?
Er zijn maar weinig echt vernieuwers en dat is maar goed ook, want anders zou je om de week een aapassing van een genre hebben.

Af en toe staat er een zeer talentvol persoon op en maakt een aanzet tot verandering, maar meestal begint dat voorzichtig en klinkt het grotendeels naar wat het publiek verwacht.

Ik vind het dus niet erg dat een groot deel van de producers doet wat ik verwacht.....

Paul

Doet elk genre binnen of buiten de dance dat niet voor 90%?
Er zijn maar weinig echt vernieuwers en dat is maar goed ook, want anders zou je om de week een aapassing van een genre hebben.

Af en toe staat er een zeer talentvol persoon op en maakt een aanzet tot verandering, maar meestal begint dat voorzichtig en klinkt het grotendeels naar wat het publiek verwacht.

Ik vind het dus niet erg dat een groot deel van de producers doet wat ik verwacht.....

Paul

Dat klopt.. ik heb door de jaren heen toch verscheidene dance stromingen zien opkomen, en ook weer 'tenonder' zien gaan.
Nadat het onder het grote publiek populair werd, vervolgens door de commercie werd opgepikt en uiteindelijk min of meer
tot eenheidsworst werd geperst.
Dat is zo onderhand mijn perceptie geworden. En dat geldt inderdaad ook voor andere stromingen dan dance muziek.
Kijk.. natuurlijk is het logisch dat je binnen een bepaalde stroming dezelfde klank tegenkomt.
Veel dj's kiezen voor een bepaalde stroming en doen daarbinnen hun ding. Daar is niets mis mee, integendeel.
Maar wat ik constateer is dat, of ik nou op Beatport of op Youtube muziek luister (acid, hardcore, trance, minimal, eender wat)
steeds weer dat patroon terugkeert. De opkomst en het 'einde' van een stroming. Einde tussen quotes geplaatst, want die stroming
gaat gewoon verder. In afgeslankte en/of geƫvolueerde vorm.

Zoals ik eerder al aangaf; ik geniet nog steeds van de muziek waar ik in de periode '97 tot 2002 naar luisterde.
Toen die stroming evolueerde tot iets waar ik mij niet meer mee kon identificeren werd het tijd om op zoek te gaan naar wat anders.
Muziek verandert, smaak verandert, en publiek verandert ook. Gelukkig

Muziek verandert, smaak verandert, en publiek verandert ook. Gelukkig

En dat in acht genomen zijn er ook de klassiekers die onverwoestbaar zijn. In elk muziekgenre trouwens. Sommigen gaan straks al 60 jaar mee. En in echt klassieke muziek sommige al 200 jaar. 8)

Back