Marktplaats.nl verkoop met 'Kopersbescherming' maar pakket weg / niet ontvangen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Moet je kijken wat een gezeik je allemaal kan krijgen als de koper niet langs wil komen om het apparaat op te halen. Alle ellende van inpakken, opsturen etc komt op het bordje van de verkoper. Daarbij ben je, ondanks alle waarschuwingen, toch de gebeten hond als het pakket niet aankomt. En dan bedenken ze ook nog zoiets als kopers bescherming, na alle moeite en vriendelijkheid kijken ze dan nog wel even of je je geld krijgt na een week.

Voor de duidelijkheid, ik verkoop eigenlijk alleen maar met 'alleen ophalen'. Als een koper mij dan overhaalt om toch te verzenden is dat natuurlijk prima, maar wel een tegenvaller als hij dan voor kopers bescherming kiest.

Laatst gewijzigd:
Goed nieuws wat betreft het verdwenen pakket waarvoor dit topic voor was geopend.

Vandaag is een buurtbewoner van de geadresseerde, bij de geadresseerde langsgeweest en heeft het pakket alsnog bezorgd.

Even de feiten op een rijtje:

• Aangetekende verzending
  • Geen bericht achtergelaten 'wij hebben het pakket bij uw buren op nr. ... bezorgd.
  • Niet getekend voor ontvangst. (Ik weet nog niet zeker wie de handtekening heeft gezet, maar het bericht van de koper verklaard dat er niet was getekend.
Heb direct na het starten van dit topic, afgelopen maandag een onderzoek bij Post.nl in werking gesteld, om de verdwijning te onderzoeken en vandaag tegelijkertijd bij dit goede nieuws eindelijk te horen gekregen dat er een onderzoek wordt gestart. Kan nog 9 dagen duren. pfff..

Ik kan de case (onderzoek) nu sluiten. Ga ik zeker doen als ik bevestigd heb gekregen dat de persoon die het pakket heeft ontvangen, niet heeft getekend. En dan zal ik zeker nog even advies inwinnen hoe ik een klacht kan indienen voor de bezorger die al deze ellende heeft veroorzaakt.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back