Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
inderdaad, ga er maar aan staan... 170 stops op een dag en die bestaat uit minder dan 8 uur. 1e uur is al verloren door laden en de rit op volgorde zetten en naar locatie rijden. Geen excuus om zelf te tekenen... gewoon mee terug nemen. Soms tot wel 25% van de totale aantal stops door niet thuis.Ik heb zelf een tijd bij PostNL als postbezorger gewerkt, en inderdaad je krijgt veel te weinig tijd om je werk goed te doen en overuren worden niet uitbetaald. Bij te veel praatjes wordt je contract niet verlengd. Onder het mom van betere service voor minder geld is de post destijds geprivatiseerd met als gevolg dat nu een paar grote bedrijven de dienst uitmaken en elkaar op loonkosten en arbeidsomstandigheden beconcurreren. De klant heeft nog steeds weinig te kiezen, de postwerkers zijn erop achteruit gegaan, en de service is niet verbeterd. Tel uit je winst.
En inderdaad heb ik het ook zelf meegemaakt dat een aangetekend verzonden pakketje bij mijn buren bezorgd is terwijl PostNL zelf melde dat ik het al ontvangen had. Gelukkig kwamen mijn buren het pakje toen brengen. Maar je zit je dan wel een paar dagen te tobben wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Het zou ook kunnen dat iemand in de straat het pakket wat ik verzonden heb heeft aangenomen zoals EL1 aangeeft in een bericht op de vorige pagina. Maar vervelend te lezen, en compleet onbruikbaar, deze luidspreker. Ik heb ooit van iemand een synthesizer gekocht. Verzekerde verzending gekozen. En pakket kwam aan met een nogal vervormde doos en er was een stuk kunstof uit de behuizing gebarsten. Dit is toen keurig opgelost door Post.nl maar dan praat ik over meer dan 15 jaar terug volgens mij. We hadden beiden foto's van de verpakking die verzonden was en de ontvangen verpakking.. maar dan moet inderdaad de verzender wel aan meewerken. Die had eigenlijk niets te verliezen in zijn geval.Juridische vervolging is hierbij mogelijk en de pakketbezorger riskeert hierbij zijn baan en reputatie. Mocht het zover komen dat het tot ontslag leidt dan zal hij niet meer aan het werk komen als bezorger.
Ik spreek vanuit een andere ervaring.
Als iemand iets verstuurt te goeder trouw, na betaling per bank inclusief de verzendkosten, dan riskeer je iets anders. Namelijk dat bij schade of verlies de verzender een onderzoek moet opstarten. Als deze verzender vervolgens geen contact onderhoud kan de ontvanger dus helemaal niets doen en fluiten naar een correcte afhandeling. zodoende is het zeker het advies om een verzending altijd binnen marktplaats te regelen, aangezien het uitermate frustreert als DHL(of PostNL) je naar de afzender stuurt die niks meer laat horen. Op die manier is het ook heel makkelijk mensen op te lichten aangezien in geval van restitutie door schade de verkoper dit opstrijkt plus de bonus van de verkoop, dubbel het aankoopbedrag, of bijna... In principe is de afzender bij verlies of schade verantwoordelijk maar komt er dan makkelijk vanaf.
Ik spreek hier dus uit recente ervaring; zie foto...
Dit pakket ontvangen met overduidelijke transport schade maar krijg geen contact meer met de afzender. Die reageert nergens meer op.
Ik kan dus alleen maar aannemen dat er een schade vergoeding is gedaan en dat lekker uitbetaald is, over de rug van de koper. Dus buiten marktplaats om kopen, niet doen en al helemaal niet de verzendkosten, want als ik die via MP had betaald kon ik zelf het onderzoek opstarten en had ik nu geweten wat DHL heeft besloten.
Ieder voor zich natuurlijk, maar voor mij een wijze les
PS
de afzender is iemand die aan dit gesprek deelneemt, just so you know guys...
Net nog even gecheckt.. ( klikte eerder op de verkeerde link en kwam bij mijn eigen advertentie..). Koper is langer actief. Goede feedback.. Ik krijg steeds meer het gevoel dat dit een gevalletje Post.nl ellende gaat worden. Kopersbescherming kan ik zo snel niets over vinden met een geschil als deze..Had de koper een positieve feedback en was diegene al langer actief op marktplaats?
Als dat niet het geval is vraag ik de koper eerst het gehele bedrag over te maken voordat ik iets opstuur.
Mijn voorkeur heeft nog altijd afhalen hoewel je dan wel soms apart volk over de vloer krijgt.
de ontvanger die bepaalt wanneer de bezorger voor de deur moet staan? ok en hoe gaat hij die rit rijden als iedereen dat kan en 170 stops kruislings door een wijk komen te liggen met bijbehorende tijdsafspraken?Het is ook van de zotte dat je vaak niet kan aangeven hoe laat er bezorgd moet worden. is gewoon een makkelijk oplosbaar probleem.
degene die het pakket in handen krijgt moet volledige aan opgeven. Om dit soort fraude op te sporen en te bewijzen gewoon bestellen onder een alias. dan valt de bezorger steevast door de mand.Wat voor handtekening moet er dan vervalst of gegeven zijn? Valt dat te controleren?
Kwestie van pakjes gescheiden klaar zetten voor dat ze ingeladen worden, de dag bezorger pakt van de stapel hier en de avond bezorger van de stapel daar.de ontvanger die bepaalt wanneer de bezorger voor de deur moet staan? ok en hoe gaat hij die rit rijden als iedereen dat kan en 170 stops kruislings door een wijk komen te liggen met bijbehorende tijdsafspraken?
ik ben pakket bezorger bij PostNL en had laatst deze discussie met een geadresseerde. Hij claimde dat zij inkomsten misliepen doordat ik zo laat verscheen op de dag(binnen tijdvak overigens). Kreeg een grote mond op de koop toe. Het moet niet gekker worden als er afspraken met klanten gemaakt worden en ze niet kunnen leveren, is dat de schuld van de bezorger.
net zoals te laat komen op werk, dan moet je eerder vertrekken!
de pakjes zijn prima gescheiden in dag en avond ritten...Kwestie van pakjes gescheiden klaar zetten voor dat ze ingeladen worden, de dag bezorger pakt van de stapel hier en de avond bezorger van de stapel daar.
Misschien moeten die managers bij PostNL eens een cursus logistiek doen ofzo.
bravo!Ik kies altijd voor DHL en versturen naar pakketpunt. Dan heb je nooit problemen met handtekeningen en wel of niet ontvangen.
Als hun volume 1.3 miljoen is dan is het helemaal de moeite om wat meer gericht in tijdvakken te gaan bezorgen.het volume wat DHL behandeld is vele malen kleiner. Hun markt focus ligt ergens anders. 1,3 miljoen, besef je wel eigenlijk wat een volume dat is?

Net nog even gecheckt.. ( klikte eerder op de verkeerde link en kwam bij mijn eigen advertentie..). Koper is langer actief. Goede feedback.. Ik krijg steeds meer het gevoel dat dit een gevalletje Post.nl ellende gaat worden. Kopersbescherming kan ik zo snel niets over vinden met een geschil als deze..