Mag het ook ietsje moderner zijn? Iets met meer polyfonie en dat niet alle klanken door dezelfde effecten gaan? Een 01/W, of N-serie is ook in 88-toetsen te krijgen en dan betaal je niet voor de legendarisch-heid van de antieke T1. Moderner is goedkoper in dit geval...
Het is een puur nostalgische keus, en gaat dus echt om een T1. En legendarisch klinkt leuk, maar het is gewoon een beperkte oude rompler met een fijn toetsenbord, dus legendarische prijzen lijkt me ook weer wat overdreven
Als een antieke M1 al meer oplevert dan een modernere en completere 01/W, dan vrees ik dat voor een T1 ook meer gevraagd wordt dan wat hij werkelijk waard is.
Das een punt, al is het gewogen toetsenbord ook weer leuk
Uiteindelijk is de Legacy digital collection volstrekt afdoende en hetzelfde als een T1 plus wat extra dingen, dus het is ook een absolute luxe-zoektocht. Gewogen toetsenbord is leuk, en de Legacy intern is dan een leuke bonus, zeg maar
T1 en M1 en aanverwanten hebben nou niet bepaald hands-on controls, het zijn echte menu-duiktocht-bakken, dus het valt allemaal erg mee qua toegevoegde waarde. Nostalgie is echt de drijfveer, het was ooit een droom, nu meer gewoon een leuke manier om te kijken of een gewogen toetsenbord echt iets is wat ik wil qua spel. Consensus is dat voor puur synthwerk het niet echt handig is dus wellicht is het geen goed idee. En gezien het aantal te koop staande T1's zal ik de fout van een overstap niet zo snel maken, al helemaal niet voor meer dan 300 eu.
Misschien moet ik gewoon maar eens m'n M1 laten repareren, of wat beter worden met computers
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.