Korg T1

Status
Please reply by conversation.

154

Lid van de week
Gezocht, in goede staat, liefst regio A'dam, voor een realistische prijs uiteraard :)

Uit nostalgische overwegingen, wie maakt het hier gezellig!

Mag het ook ietsje moderner zijn? Iets met meer polyfonie en dat niet alle klanken door dezelfde effecten gaan? Een 01/W, of N-serie is ook in 88-toetsen te krijgen en dan betaal je niet voor de legendarisch-heid van de antieke T1. Moderner is goedkoper in dit geval...

Het is een puur nostalgische keus, en gaat dus echt om een T1. En legendarisch klinkt leuk, maar het is gewoon een beperkte oude rompler met een fijn toetsenbord, dus legendarische prijzen lijkt me ook weer wat overdreven :)

Als een antieke M1 al meer oplevert dan een modernere en completere 01/W, dan vrees ik dat voor een T1 ook meer gevraagd wordt dan wat hij werkelijk waard is.

Als ik het goed herinner dan is de Korg M1EX = Korg T1
Dat vergroot weer effe je mogelijkheden voor dezelfde nostagie :biertje:

Das een punt, al is het gewogen toetsenbord ook weer leuk :)

Uiteindelijk is de Legacy digital collection volstrekt afdoende en hetzelfde als een T1 plus wat extra dingen, dus het is ook een absolute luxe-zoektocht. Gewogen toetsenbord is leuk, en de Legacy intern is dan een leuke bonus, zeg maar :)

Jazeker ;)

Voor de real thing zitten is nog altijd een andere ervaring als voor een pc met software.

'k zou het niet luxe zoektocht noemen maar funfactor T1 zoektocht.
Het gaat tenslotte niet alleen om de sound maar ook om de lol die je er aan beleeft 8)

Suc6 :biertje:

T1 en M1 en aanverwanten hebben nou niet bepaald hands-on controls, het zijn echte menu-duiktocht-bakken, dus het valt allemaal erg mee qua toegevoegde waarde. Nostalgie is echt de drijfveer, het was ooit een droom, nu meer gewoon een leuke manier om te kijken of een gewogen toetsenbord echt iets is wat ik wil qua spel. Consensus is dat voor puur synthwerk het niet echt handig is dus wellicht is het geen goed idee. En gezien het aantal te koop staande T1's zal ik de fout van een overstap niet zo snel maken, al helemaal niet voor meer dan 300 eu.

Misschien moet ik gewoon maar eens m'n M1 laten repareren, of wat beter worden met computers :)

nee T1 !! : hout enzo. ik snap t.

Status
Please reply by conversation.
Back