AKAI MPK49: ontevreden met de drumpads. Alternatief?

Rootical

Stamgast
Ik wordt helemaal flauw van die stugge pads op m'n MPK49, het is haast niet te doen om een fatsoenlijke drum in m'n tracks te voegen.
Deze klachten zijn bekend met deze controller, heeft iemand een tip voor een fijne aanslaggevoelige drumpad die ik via de midi van m'n MPK kan connecten of eventueel een usb uitvoering.

het is alleen bedoeld als controller om synthgeluiden uit Reason aan te sturen.
Eigen geluidsbanken in de machine is voor mijn géén issue.

de toetsen moeten gewoon lekker goed in de "vingers" liggen en niet zoals de pads op de mpk 49 die je bijna letterlijk in moet rammen.

Damn, vervelend dat die pads niet fijn werken.

Ik heb een APK MINI staan, de Pads daarvan zijn toch best wel fijn/handig/gevoelig.

Kan je ze niet laten modden misschien?

Het is bekend dat de MPK serie, MPC Studio en MPC Renaissance pads niet goed meekomen met de veel betere Korg Padkontrol en Maschine MK2 pads. Akai laat hier steken vallen is mijn idee.

Ik heb zelf een mpk49 gehad en dat was een fijn allround apparaat en bijzonder robuust vervaardigd, alleen de pads waren slecht. Je kunt inderdaad een ander apparaat erbij kopen maar je hebt waarschijnlijk de MPK aangeschaft omdat je alles in een wilde. Er zijn verschillende upgradekits ( oa http://www.mpcstuff.com/mpk49stuff.html )te koop maar ik heb er zelf geen ervaring mee. De MPK heb ik uit geldgebrek weer verkocht. Mocht je een goede upgrade gevonden hebben, dan ben ik benieuwd naar je ervaring. Het is merkwaardig dat juist AKAI, een merk met zo'n legacy op padgebied het zo laat afweten.

Ik heb zelf een mpk49 gehad en dat was een fijn allround apparaat en bijzonder robuust vervaardigd, alleen de pads waren slecht. Je kunt inderdaad een ander apparaat erbij kopen maar je hebt waarschijnlijk de MPK aangeschaft omdat je alles in een wilde. Er zijn verschillende upgradekits ( oa http://www.mpcstuff.com/mpk49stuff.html )te koop maar ik heb er zelf geen ervaring mee. De MPK heb ik uit geldgebrek weer verkocht. Mocht je een goede upgrade gevonden hebben, dan ben ik benieuwd naar je ervaring. Het is merkwaardig dat juist AKAI, een merk met zo'n legacy op padgebied het zo laat afweten.

thanks voor de tip.
heb meteen op ebay een upgradesetje gekocht om de grijze pad buttons te vervangen voor aanslag gevoelige pads, kost me net iets meer als een tientje http://www.ebay.nl/itm/Pad-Sensitiv...ltDomain_0&hash=item19d8283138#ht_2631wt_1397

laat het hier wel weten of het net zo functioneerd als ze beloven, zou mooi zijn de mpk49 is verder een heerlijk ding om op te werken en het zou jammer zijn als ik alsnog een extra drumpad bakje erbij moet plaatsen.

ik heb de mpk49 ook gehad en die pads zijn inderdaad ruk, daar moet je echt op hameren.

Als je dan bijv die LPD8 neemt van 40 euro, dat is dan weer een verademing, fijne pads, goede gevoeligheid..

Ik heb die LPD echt letterlijk mishandeld.. Zo hard mee op de tafel geslagen dat ie alles in een keer triggerde enzo, drank enzo heh, dan krijg je dat :D

Maar dat ding is onverwoestbaar... Blijft gewoon werken joh :halleluja

Maar die MPC500 was ook volkomen ruk..

Mis m'n ASR-X..

Ik heb nog een IMPULSE49 te koop, wil zelfs misschien je AKAI nog wel inruilen als die nog netjes is

Ik heb dat ombouw werkie gedaan op mijn mpk25 en dat scheelt echt al een hele hoop !

Back