KS4/5 Vocoder vraagje..

Maleh

QxZ=8
Misschien ligt het aan mijn bak, maar ik vindt de vocoder in mn KS5 erg laag qua volume.. ik moet um op een apart kanaal zetten op mn mengtafel om um duidelijk te horen. maar ja , wat voor probleem heb je dan? Hij gaat dan over zn nek met de hoge en midden tonen,de eq in de app kan je bijstellen maar dan is ie al helemaal onduidelijk.. ligt het misschien aan mn carrier synth? en wat is de betere instelling om deze vocoder los te rammen? :confused:

Re: KS4/5 Vocoder vraagje..

Origineel geplaatst door Maleh
Misschien ligt het aan mijn bak, maar ik vindt de vocoder in mn KS5 erg laag qua volume.. ik moet um op een apart kanaal zetten op mn mengtafel om um duidelijk te horen. maar ja , wat voor probleem heb je dan? Hij gaat dan over zn nek met de hoge en midden tonen,de eq in de app kan je bijstellen maar dan is ie al helemaal onduidelijk.. ligt het misschien aan mn carrier synth? en wat is de betere instelling om deze vocoder los te rammen? :confused:

je gebruikt neem ik aan wel een mic-preamp om je microfoon(modulator) signaal op line-level te krijgen?

Re: Re: KS4/5 Vocoder vraagje..

Re: Re: KS4/5 Vocoder vraagje..

Origineel geplaatst door olafmol
je gebruikt neem ik aan wel een mic-preamp om je microfoon(modulator) signaal op line-level te krijgen?

Ik plug mn MIC direct dr in, en stel in de setup mn LINE op MIC, daarna het volume en sensitivity tot 4,5 blokje.. trim um nog een beetje en zou het moeten doen.. ik heb wel wat geprobeert met wat preamp(improvisatie).. maar dan is het volume way to much en gaat ie nog meer kraken..

Re: Re: Re: KS4/5 Vocoder vraagje..

Re: Re: Re: KS4/5 Vocoder vraagje..

Ik plug mn MIC direct dr in, en stel in de setup mn LINE op MIC, daarna het volume en sensitivity tot 4,5 blokje.. trim um nog een beetje en zou het moeten doen.. ik heb wel wat geprobeert met wat preamp(improvisatie).. maar dan is het volume way to much en gaat ie nog meer kraken..

woa! dus de KS5 heeft een ingebouwde preamp?

Tis nu eenmaal een coole synth ;)

Maar uh... ik zal volgende week de vocoder van de mijne eens testen. Ben nu nog aa het uitpakken na de verhuizing.

Origineel geplaatst door Mike-E
Tis nu eenmaal een coole synth ;)

Maar uh... ik zal volgende week de vocoder van de mijne eens testen. Ben nu nog aa het uitpakken na de verhuizing.

nou ik geloof er nix van dat er zo'n pre-amp inzit..dat zal dan de eerste synth zijn die dat heeft..dus mijn advies: mic door een pre-amp knallen, dat line-signaal de modulator input inknallen, sensitivity erop instellen, en een goeie carrier zoeken

nou ik geloof er nix van dat er zo'n pre-amp inzit..dat zal dan de eerste synth zijn die dat heeft..dus mijn advies: mic door een pre-amp knallen, dat line-signaal de modulator input inknallen, sensitivity erop instellen, en een goeie carrier zoeken

jah, dat laatste is ook al een zware opgave.. :erm:

Maarre als dr een MIC "En" een LINE functie inzit.. dan moet dat toch wel betekenen dat ie dat zonder Preamp aankan? Misschien is het Idd wel beter die preamp te gebruiken , maar dan de LINE functie te gebruiken.. misschien wat zuiverder?

jah, dat laatste is ook al een zware opgave.. :erm:

Maarre als dr een MIC "En" een LINE functie inzit.. dan moet dat toch wel betekenen dat ie dat zonder Preamp aankan? Misschien is het Idd wel beter die preamp te gebruiken , maar dan de LINE functie te gebruiken.. misschien wat zuiverder?

mmmm..tja als er een mic-functie is (wat betekent dat precies?) dan zou je denken dat ie met een mic signaal overweg kan..

mmmm..tja als er een mic-functie is

zit een simpele setting in Global, waarbij je het "type" van de audio-in kan wijzigen.. zowiezo moet ik nog opzoek naar mn betere mic, want die ik nou gebruik is een beetje standaard.. enja, de mic moet wel goede hoge en mid's kunnen doorgeven..

De manuals van Novation staat gewoon online hoor. Kun je zelf even nakijken. ;)

Maar vocoder? Nog nooit gebruikt eigenlijk.
Zelfs door zo'n apparaat klinkt met met mijn stem nog vals. ;)

Origineel geplaatst door fuse
De manuals van Novation staat gewoon online hoor. Kun je zelf even nakijken. ;)

Tja, de manual van de KS series is ook niet echt bepaald gedetaileerd.. staat basis in en de rest kan je zelf uitvogelen.. 8>

Maar vocoder? Nog nooit gebruikt eigenlijk.
Zelfs door zo'n apparaat klinkt met met mijn stem nog vals. ;)

hehehe,tja zelf ga ik ook niet mn longen uit mn lijf schreeuwen door de MIC... alleen als het vocoding percentage op 100% staat.. dan bepaald het pingelwerk wel de toon. :peukie:

Het enige wat ik zie als mogelijkheid is om de vocode stem/ander device op te nemen , flink zooi soundforge dr door heen raggen.. en je hebt een beetje duidelijke vocals.. maarja, live op een goed volume is gewoon leuker als je een zingende dame op bezoek krijgt.. *D (nieuwe mengtafel dan maar :frons: )

Maleh:

Je kan voor een optimaal effect je microfoonsignaal ook nog even compressen voor je gaat vocoden.
Met een eq op de microfoon kan je vervolgens ook nog een hoop doen om je verstaanbaarheid op
te krikken.

Het beste resultaat krijg je zoals je zelf al zegt door de vocals te samplen/recorden en te editten
sowieso ben je dan een stuk flexibeler en je vocoderoutput aanpassen kwa sound aan je mix.

Just a thought...

Origineel geplaatst door Beepr
Maleh:

Je kan voor een optimaal effect je microfoonsignaal ook nog even compressen voor je gaat vocoden.
Met een eq op de microfoon kan je vervolgens ook nog een hoop doen om je verstaanbaarheid op
te krikken.

Het beste resultaat krijg je zoals je zelf al zegt door de vocals te samplen/recorden en te editten
sowieso ben je dan een stuk flexibeler en je vocoderoutput aanpassen kwa sound aan je mix.

Just a thought...

And a usual thought 2! :eureka:

Tuurlijk , met compressie krijg je de zgn zachte punctuaties(of wat dan ook) van een stem meer naar voren.. damn het is allemaal eigelijk zo simpel.. ;)

Back