[FM] Welke FM synth is het best te editten dmv de hardware interface

[FM] Welke FM synth is het best te editten dmv de hardware interface

• Totaal aantal stemmers
    18

Maurice_1983

S Y N T H L O V E
Ik ben al een tijdje bezig om een degelijke FM synth te vinden, hardware, die goed klinkt en een beetje toegankelijk te editten is via de frontpanel. Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen, welke FM synth heeft de magic combi van de FM sounds en een toegankelijke interface?

Voor mij is het veel belangrijker om de technologie van een synth te weten en dan in de praktijk te brengen. En dan boeit het me niet hoe de interface van een synth is.

niet echt fm synthese ,maar phase distortion van casio, cz101 of cz1000 die zijn makkelijker te editten dan die yamaha bakken vindt ik

ik vermoed de SY serie...

Ik vond de SY77 nou niet echt veel makkelijker programmeren dan m'n TX81z of DX100.
Wel waren de extra functies en mogelijkheden erg leuk.
En natuurlijk was het wel iets beter dan menu-hopping in de TX, maar niet eul veul beter zegmaar..

Mijn enigste zorg bij mijn DX9 is de display, als die het maar niet begeeft. Ik heb de TX81z gehad, en als ik die dan vergelijk met mijn DX9, dan kies ik meteen voor de synthesizervorm. Veel leuker om van boven te editen, dan tegen de module te editen.

Op zich een geinige enquete, maar wel wat vreemd dat de FS1R er niet tussen staat....niet dat die hoog zou scoren natuurlijk qua bedieningsgemak, maar het is wel een echt brute FM-bak.

hiermee kun je pas lekker FM Editten :

dx-prgmr.jpg

nord modular g1? ok... eerst beetje edit-software: patch maken of downloaden, parameters toewijzen aan draaiknoppen; daarna edit-software niet meer nodig :)

Back