Hoontech dsp2000 drivers met XP

CAP

Call me an addict
sinds kort heb ik een nieuwe computer P4 2,66 etc. etc. maar nu draai ik ook XP ipv win98se alleen elke keer als ik bij cubase de WDM drivers van de Hoontech dsp2000 kies, dan loopt cubase vast. zijn er mensen die wel succesvol de hoontech hebben draaien met xp? ik denk dat het aan de drivers ligt maar de website van hoontech waar de drivers opstonden -> staudio.com is niet meer. als iemand xp en de drivers heeft die wel werken zou ik graag willen weten welke driverversie deze mensen dan draaien en waar ik ze kan vinden. aan staudio.com heb ik iig niets meer.

met vriendelijke groet,

CAP

staudio.com doet het hier prima anders... Ik stel toch voor dat je nog even de laatste drivers download.

Dit zijn de allernieuwste drivers. Staan nog niet eens op de site. Ik vind de st-audio een prima kaart, ik heb 'm sinds kort ipv Creamware, en het bevalt me goed. (ik gebruikte de DSP's toch niet van de Luna, dan is het een beetje zonde om zo'n systeem te hebben als je pc snel genoeg is)

:okdan:

Attachments

• dsp24_v7.3.0225.zip
    670,1 KB · Bekeken: 139
Laatst gewijzigd:
Dan ben ik wel heel benieuwd waar je de drivers vandaan hebt?

Grtz,
Jeroen

Toegemaild gekregen, nadat ik wat problemen had gemeld met betrekking tot 16 bit opnames in SX. Dat ging gewoon niet goed, hoorde ik allerlei kraakjes enzo. Het werkte alleen goed op 24 bit 96 khz.

Dus ik een aantal mailtjes heen en weer gestuurd, tot ik op een gegeven moment deze drivers kreeg. 16 bit opnames werken hiermee wel gewoon goed, dus mijn probleem was hiermee opgelost.

Dat ze nog niet op de site staan is denk ik omdat ze misschien nog niet 100 procent zeker zijn of deze drivers geen fouten bevatten enzo. Bij mij draait het al een maand uiterst stabiel, geen grijntje last.

nog nooit problemen gehad met de dsp2000
gewoon altijd netjes de laatste drivers proberen :)

Origineel geplaatst door Jeroen
Ik zie deze drivers gewoon op de site staan...

Grtz,
Jeroen

Die drivers op de site zijn niet hetzelfde. Deze zijn aangepast. Wat bugfixes. Ze staan niet gewoon op de site, ze heten alleen hetzelfde.

Wat wel raar is dat de datums van de bestanden ook gelijk zijn aan de drivers op de site, ook de versienummers zijn hetzelfde: 7.2.10.14. Dus volgens mij ben je genept, en zijn dit echt dezelfde drivers.

Grtz,
Jeroen

Ik had de verkeerde drivers als bijlage neergezet. Niet zo handig. :stupid

Maar de 7.3 drivers kun je nu downloaden, ik heb de voorgaande post even aangepast.

nou ik heb die drivers geinstalleerd... maar elke keer als ik die asio multimedia test doe in cubase krijg ik een error over een of ander digital device omdat er geen digital signal is... ik snap er geen moer van.
kan iemand me vertellen welke dingen ik moet instellen in de setup van cubase multimedia setup en directx setup

tnx

Welke versie van Cubase draai je ?

De DSP 200 c-port heeft last van een klein 'probleempje'.
Als er namelijk geen digitaal signaal present is op 1 van de digitale ingangen, verschijnen er kraakjes en zullen de WDM-drivers niet goed werken.

Zoek even via menu start naar asio/multimedia setup van je Cubase. Ga naar advanced options en vink daar de digitale in en uitgangen uit. Dan heb je geen last meer.

Gebruik je de digitale ingangen wel, zorg er dan voor dat er echt een signaal aanwezig is, anders krijg je problemen.

Ik gebruik de digitale ingangen bijna nooit (behalve als ik voor eigen gebruik tracks op MD zet, het is natuurlijk niet de standaard), en heb op deze manier geen last.

ik heb alleen input 3&4 aangevinkt in multimedia setup en hij vraagt nog steeds om dat digitale in signaal
wat moet ik nu doen?
ik draai cubase vst32r1

Heb je de digitale outputs wel echt uitgevinkt, zowel in de asio multimedia setup, alsook in Cubase zelf bij je inputs ?

En vergeet je de digitale uit ook niet te disablen ?

Kun je voor je Cubase niet de update downloaden dan ?

nou ik heb alles nog maar een keer nagelopen en de nieuwe drivers geinstalleerd. ik heb in het multimediasetup venster de kaart als windows full duplex gezet, en toen de overige analoge outputs aangezet. nu krijg ik niet meer alle errorcodes en cubase start gewoon op, maar in mijn VST mastermixer panel heb ik maar 3 outputs ipv van vier. ik begrijp echt niet waar mijn output 7&8 nou weer is gebleven. vreemde en irritante kuren zijn het

Gewoon rustig blijven, het gaat echt wel werken hoor.

Staan in Cubase zelf die outputs wel aan ? Je moet wel even de bus aanvinken. Het kan zijn dat je bij je outputs even naar rechts moet scrollen voordat je ze ziet.

Ik neem aan dat je ze in external links wel hebt aangesloten?

haha ja ik blijf rustig man... tis een kaart voor mensen met geduld iig ;) de outputs die terug te vinden zijn in de mastermixer heb ik aangezet.. maar ik mis gewoon mijn outputs 7&8 ze staan er gewoon niet tussen. en in external links staan ze hetzelfde ingesteld als de andere outputs... maar .. 7&8 bestaan niet voor cubase.. ik weet dat ik dit probleem ooit wel eens eerder heb gehad .. maar hoe ik het toen heb opgelost weet ik nou niet meer.. volgens mij werkte het toen ineens weer..
moeten de lampjes boven de inputs op de adcdac2000 trouwens niet standaard branden? want bij mij doet alleen het powerlampje het.

Back