fuse
Gepokt en gemazeld
Orgineel geplaatst door arnomusicman
Ja, over die opmerking van Redje.
Wel...........
Ik weet niet in welk sequencerpakket je gelijktijdig 40 plugins kunt draaien. In Cubase in ieder geval niet. Daar kun je er maximaal 12 tegelijk draaien. 8 aux en 4 op de master. Maar als je al 40 plugins zou willen draaien, dan moet je wel een bord met 4 processors van 2GHz hebben..........................en waar koop je dat, en onder welk OS draait dat?
Maar goed.
Ik denk inderdaad dat je tussen de 256 en 512Mb uitkomt. De CPU is en blijft de echte bottleneck.
En fuse........bij mij is Cubase nog nooit in elkaar geklapt, net als mijn W98se niet. Ik heb alleen wel een PC alleen voor de muziek. Voor alle andere zaken heb ik een andere PC.
In Cubase kun je dus eng veel plugins gebruiken. Heb ooit als test eens gekeken op 16 kanalen via de inserts 2 effecten per kanaal erbij te zetten. Dan nog compressie en EQ erbij en de CPU stond op 50%. Als je dan EQ en compressie ook als insert effect beschouwd dan heb je totaal 64 plugins. Kun je nog die 12 effecten van jouw gebruiken en ook nog wat inserts op group mixen. Dus 100 moet te doen zijn op een Athlon XP.

Dan kun je nog voor een dual systeem kiezen en heb je 40-60% meer CPU power.
Ik heb trouwens ook een andere computer die met een magere 256 niet altijd fijn vind om bepaalde games te draaien. Ik zou er liever nog wat bijprikken.