Acid

Johndoe11

Gedeactiveerd account
vandaag eindelijk alles aangesloten, dus tijd om na een week experimenteren weer eens wat te bouwen, tis wat duisterder als jullie van mij gewend zijn :P

Gaaf! Ook de niet heul erg strakke timing doet het goed. Het klinkt wel wat rommelig door die soort van distorted kick die er in zit..

O en Raphie, het is acid hoor.

Ja timing is wel een issue voor mij daarom wil ik toch een syncgen of een Cirklon (nog steeds geen mail terug gehad) de Sherman en kick ben ik nog aan het verkennen, misschien de distortion wat subtieler.
Maar het is voor mij ff ontdekken, vollledig onbevlekt in het maken van acid :D
Maar merk wel dat beetje psychedelische ritmes die samen iets vaags doen wel mijn ding zijn. Nog een hoop te ontdekken en leren. Vind het leuk om te maken en je kan zo een uur verliezen in een loop van 8 maten

Jahaaaah, vertel mij wat over mono bassliners :D

Ik kan uren zoet zijn met m'n 808 en m'n 101.. heb me altijd verzet tegen de 303ish dingen. Heb nu wel een TeeBee MK1, maar is meer een bass synth dan een 303 clone. Als ik ooit nog de moeite ga nemen koop ik een xoxbox..

BAM!
Ben geen kenner, maar het doet me denken aan T Raumschmiere (of zoiets) van een jaar of 10 geleden, in een donkere club.

JA toch? Ik ga de titel effe aanpassen Raphie :D

wordt al eigener raphie :) jeeej
zeg die kick, das de tempest of nie?
klinkt een beetje karton droog, niet veel enrgie die doorloopt of zo. beetje vierkante hakkerijtjes
die T-raumschmierelink is de shuffle uiteraard
verder was hij meer een houthakker oid hehe

Midi clock van PC is een beetje sloppy, en zo lang ik nog bepaalde zaken in Cubase sequence
Moet de rest daaraan gesynced worden.
Tempest als master met 303 gesynced klinkt bijv al veel stakker
Maar dan kan ik de rest weer niet gebruiken, Cubase wil namelijk alleen master zijn en kan niet syncen aan externe clock, alleen aan MTC

goed op weg raphie, dit is een behoorlijk lekkere sound zo.

wordt al eigener raphie :) jeeej
zeg die kick, das de tempest of nie?
klinkt een beetje karton droog, niet veel enrgie die doorloopt of zo. beetje vierkante hakkerijtjes
die T-raumschmierelink is de shuffle uiteraard
verder was hij meer een houthakker oid hehe
korte kick idd niet te lange decay, de tt-303 heeft ook wat ruimte nodig, maar moet nog ff wat meer pielen, attack moet ook nog wat scherper, nogbff verder klooien met de sherman

Midi clock van PC is een beetje sloppy, en zo lang ik nog bepaalde zaken in Cubase sequence
Moet de rest daaraan gesynced worden.
Tempest als master met 303 gesynced klinkt bijv al veel stakker
Maar dan kan ik de rest weer niet gebruiken, Cubase wil namelijk alleen master zijn en kan niet syncen aan externe clock, alleen aan MTC

welke midi interface gebruik je?

Ik weet uiteraard wel dat midi een ramp kan zijn van pc, maar dat je mits wat aan instellingen en "setup sleutelen" hier veel verbetering in kan brengen.
ik herinner me +10 jaar terug toen ik met cubase bezig was, dat ik een pci m audio audiophile had en dat de midi daaruit bijzonder strak was.

Even voor de duidelijkheid, midi note info is prima, het is puur de clock
Of ik nu de RME HDSPe outs gebruik, de USB interfaces op de synth of m'n Roland midi interfaces, clock is niet zo strak als bijv tempest of TT-303

Nu ik dit typ besef ik net dat de sherman 3 midi throughs heeft
Als ik nu de sherman eens link aan de RME en dan de synths via zijn through clock voedt ipv Cubase 5 clocks naar 5 poorten te laten genereren, eens kijken of dat strakker klinkt.

Ja, hang de rme aan de sherman en vertak van daaruit
meerdere midi interfaces tegelijk met elk hun clock is een doemscenario
vermijd usb.

nog ff verder aan de track gewerkt, clock is strakker
is nu wel ultrasmerig, met een redelijk dikke bass :D (mischien iets té smerig)

Ben Techno/Acid noob, live jamsessie in cubase dus shoot!

Back