Acid

Ik vind die dist kick niet vet. Op een gegeven moment komt er een niet dist kick in. Die veegt de vloer aan met die dist kick. Waarom gebruik je die kicks niet andersom. Dus soms ff dist opbouwen naar climax en daarna weer droog. 303 klinkt erg goed voor een kloon. Laat die ook eens squelchen en je bent voor good busy :)

Ja, e Sherman zit nu op de RME (da's een PCIe kaart) en gebruik de Sherman throughs om de andere boxen te syncen, stukje strakker als alles parallel via USB aansluitingen.

Ben nog veel aan het ontdekken, maar syncopatische patronen met 8ste triplets en LFO's in sync, geeft leuke effecten, moet nog ff werken aan m'n sound maar ontdek steeds meer wat ik wil en da's leuk! :D laat me dus ff niet meer hinderen door vorm, maar ga gewoon ff lekker "los" kan wel eens het einde van mijn trance tijdperk worden :D

kan wel eens het einde van mijn trance tijdperk worden

Zie, everybody needs a 303, dan komt het wel goed :)
Maareuh, maak maar lekker trance hoor met je 303, gewoon een beetje andere trance dan je voorheen maakte :halleluja

kijk ie eens lof oogsten....
wordt op zeker een mooi ovenschoteltje vanavond :)

leuk trekkie goos!

Goed bezig Raphie. Ik vind alleen die closed hihat aan 1 kant niet zo tof.Maarja wie ben ik.....:o:

303-lijntje klinkt best ok (met name de resonance), maar het geheel klinkt wel erg rommelig. Je kickdrum en reverb smeren de boel helemaal dicht.

ja klopt, dat mag i.d.d. wel iets minder hoor ik nu ook, zoals ik al aangaf ben nog ff aan het puzzelen, stijl is nieuw voor mij om te maken, dus is een beetje hit en miss...
hoewel ik juist wel wat diepte en ruimte in de track wil en juist niet die droge tekno sound

Raphie luister voor echte ACID anders eens naar:

Phuture - Acid Trax
Phuture - Got the Bug
Mike Dunn - Personal Problem

Vooral het verhaal wat met de 303 in Acid Trax wordt verteld is zo uber geniaal en imo tijdloos. :okdan:

ja die zijn erg lekker inderdaad, maar ik was toch meer fan van Emmanual Top, vooral Acid Phase en Turkish Bazar zijn toch echt wel klassiekers en doen me altijd weer terugdenken aan die tresor feestjes in berlijn.

ik vergeet ook nooit weer dat ik hardfloor live zag en ze openden met Acperience 1, ik was direct overtuigd van zo'n tb-303 in die tijd :D

ja die tracks zijn nog steeds lekker, maar is in mijn beleving wel wat anders qua stijl als wat ik hier probeer te doen. VCOVCA heeft de titel aangepast naar acid, als dit wat klassiekers schoffeert dan mag je het rustig anders noemen hoor :D

Waarom ga je niet gewoon weer op een atari sequencen? Past goed bij je 90's visie, en is retestrak!

omdat ik mix via m'n alphalink en X-desk en cubase daar het perfecte front-end voor is
heb inmiddels toch een innerclock sync Gen II Pro besteld, aangezien meneer Cirklon extreem traag is met z'n email en ik toch beiden wil hebben

Back