Sonic Academy A.N.A. V1.5 Vst

Impression

Stamgast
Ik kom zojuist de nieuwe versie van Sonic Academy A.N.A. tegen en moet zeggen ziet er goed uit en klinkt lekker! :) Op het eerste gezicht een fijne interface en een vette sound, beetje in de trand van Sylenth maar dan anders hahaha.

System Requirements & features
Windows
Windows 7 , Windows XP, Windows Vista (32 Bit)
Intel Core Duo or AMD Athlon 64 X2, 512 MB RAM

Mac Osx
Mac OS X 10.5 or later (32/64 Bit), Intel Core Duo, 512 MB RAM (No PPC)

ANA comes in 2 formats
Windows - VST 32/64 Bit
Mac OSX - VST & AU 32/64 Bit

6 Oscillators with 133 Different waveform types
OSC 1, 2 & 3 can have 8 voices per OSC with width and detune
23 Filtered types including Vintage Analog and Formant (Talky) Models
ADSR Filter, and Amp Envelopes with switchable curves
ADSR Assignable Envelop with 65 targets
Graphical Envelope - 16 nodes asignable to 65 Targets
Chord Hold - Memorise up to 5 notes for instant one finger playback
2 Low Frequency Oscillators with 7 waveform types, 2 outputs each with 65 targets
2 Modulation sections with 9 sources and 65 targets
FX Section with 10 Fx types including - Phaser, Chorus, Amp Sim, Exciter, Clip Distortion, Decimator, Compressor, Bass Enhancer and Delay.
NEW Vintage Lush Plate Reverb
Fully Polyphonic portent with Legato and Slide Mode
Preview - playback midi sequence while browsing patches to get a better idea of the sound.
400 Presets Included

Meer info en filmpjes/soundclips kun je hier checken! http://www.sonicacademy.com/SonicXtra/ANA+Synth/

Nu is de synth voor een speciale introductieprijs te koop van 49.99 pond dus iets minder dan €59 :okdan:
Vanavond ga ik hem bestellen dus ik zal jullie op de hoogte houden!

Ik ken 'm van naam enzo, maar nog ni echt gehoord en getest, doet me erg denken aan Sylenth1..

hij klinkt nog slechter dan de slechtste plugins van 10 jaar geleden
kolere hee

Lekkere vst met veel wave forms , valt eigenlijk op deze plaats in het rijtje. Van Hard naar Soft.

1. Nord Lead
2. Massive
3. Sylenth 1
4. Discovery Pro
5. Sonic Academy Ana
6. Virus Ti

Gelukkig zitten er aardig wat meer opties op dan een vst van 10 jaar geleden, als beginner kan je altijd nog terug vallen op presets.

het gaat niet om de opties
maar om de sound
wat een natte krant

Hmm, een natte krant sound is precies wat ik nodig heb voor mijn nieuwe dubstep nummer

Ik heb hem zojuist geinstalleerd, even snel door presets heen gegaan want heb verder niet veel tijd nu, morgen ga ik er echt mee aan de slag. Tot nu toe moet ik zeggen dat de presets niet allemaal even goed klinken, maarja het is natuurlijk wat je er zelf mee maakt. Als ik zo de opties bekijk denk ik dat ik er aardige sounds uit kan halen! (à là sylenth)
En ik ben het met iedereen eens dat de previews niet denderend klinken, zeker niet in de video's op youtube. Op soundcloud vind ik ze wel lekker klinken.. maar zoals ik de meningen hierboven lees is dit misschien toch wel persoonlijk. Ik maak vooral progressive house/trance/electro en met een beetje processing/eq moet de A.N.A. toch goed van pas komen voor mij :)
Maar uiteraard is mijn mening, en kan met goed indenken dat je na het luisteren van de previews zoiets hebt van deze laat ik voorbij gaan.

Natte krant vind ik overdreven, maar afgaande op de demo's klinkt hij best OK. Wel een klasse minder dan Sylenth1, Dune, Diva en Massive. Maar ja, dat komt dan ook in de prijs tot uitdrukking. Zullen we hem voorlopig The poor mans Sylenth1 noemen :D ?

Lekkere vst met veel wave forms , valt eigenlijk op deze plaats in het rijtje. Van Hard naar Soft.

1. Nord Lead
2. Massive
3. Sylenth 1
4. Discovery Pro
5. Sonic Academy Ana
6. Virus Ti

'Het rijtje' moet je echt ns uitleggen. Kunnen sommige synths harder dan andere dan:?

@jefz hij loopt bij mij perfect, nog helemaal geen problemen gehad.

Ik moet wel zeggen het is geen synth die je waarschijnlijk als 'hoofd'synth gaat gebruiken. Ik gebruik hem nu vooral als opvulling van mn tracks en bij het layeren van meerdere synths om de melodiën net even een beetje extra te geven. Qua sound is hij niet uniek, maar voor het geld vind ik het een prima synth :)

OKey, ik Heb ANA isgetest, en hmmm, okey, ni perfect, maar WOW, Die Env curve, en vooral die Chord functie, Da's toch wel goed te gebruiken.

Weet iemand geen goeie (MIDI) Chord VST ??
MEchord crasht hier met blue screens,, getver,,, en de rest van chord players vind ik veeeeel te ingewikkeld,
Die van cubase 5 vind ik ook helemaal om niet aan uit te kunnen,

Iemand dus en goeie (Midi) vst chord player,??

Anders zal ik is proberen zelf iets te maken denk 'k,
Want zo chords met VST's in Retrig mode, da's toch wel iets cools,,,

Back