Ik ben mij aan het orienteren op het gebied van interfaces / converters, en specifiek voor 16 kanalen io op 96khz (geen preamps nodig). Aangezien de meeste apparaten een 8x8 configuratie hebben, zullen er twee nodig zijn. Ik werk op een pc, dus ik heb liever usb of pcie dan firewire.
Je hebt een motu 24io die genoeg kanalen heeft, maar ik ben nog niet overtuigd van de conversie kwaliteit - hierover hoor je wat teleurstellende verhalen (wel top qua latency blijkbaar).
Nu dacht ik aan een RME raydat kaart, vanwege de drivers, icm 2 converters / interfaces. Maar in het geval van interfaces moeten ze dus (na configuratie) standalone kunnen werken en smux adat hebben - dus 2x io. De enige betaalbare die ik tot nu toe heb gevonden zijn;
- Ferrofish a16
- M-audio profire 2626 in standalone mode (geen idee hoe converters zijn)
Heeft iemand nog andere suggesties? (budget totaal rond 1000euro)
(ik wil er overigens geen samplerate discussie van maken
)
Je hebt een motu 24io die genoeg kanalen heeft, maar ik ben nog niet overtuigd van de conversie kwaliteit - hierover hoor je wat teleurstellende verhalen (wel top qua latency blijkbaar).
Nu dacht ik aan een RME raydat kaart, vanwege de drivers, icm 2 converters / interfaces. Maar in het geval van interfaces moeten ze dus (na configuratie) standalone kunnen werken en smux adat hebben - dus 2x io. De enige betaalbare die ik tot nu toe heb gevonden zijn;
- Ferrofish a16
- M-audio profire 2626 in standalone mode (geen idee hoe converters zijn)
Heeft iemand nog andere suggesties? (budget totaal rond 1000euro)
(ik wil er overigens geen samplerate discussie van maken
)
, en daarmee scheer ik alles over een kam. RME is het met hun reputatie eigenlijk wel waard om een uitzondering te maken, daar heb je gelijk in