simpele maar goede geluidskaart/audio interface gezocht

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

SirSickSik

zwaar behaard lid
Ola,
ik heb me in geen tijden bezig gehouden met geluidskaarten, dus weet even niet goed meer hoe ik nog iets moet vinden in deze zee van gaming/audio audiokaarten..

ik ben op zoek naar een oersimpele, maar degelijke geluidskaart/audio-interface voor mijn
-asus desktop computer met I7 processor en windows 7 draaiende
-usb2 en usb3 aansluitingen aanwezig
-PCIe aansluiting enkel (dus geen oude PCI, anders had ik mijn oude geluidskaart kunnen gebruiken... zucht..)

om:

-in de eerste plaats mijn analoge setup op te nemen (2 audio out)
-een gitaar en microfoon op te nemen
-2 speakers aan te sluiten
-koptelefoon aan te kunnen sluiten
-(niet noodzakelijk) midi heen en weer te kunnen sturen tussen computer en hardware
-tracks binnen in een daw opnemen met (een hele hoop) zelfgemaakte synthedit plugins

80.000 ingangen zijn dus niet nodig, desnoods wissel ik handmatig tussen hardware en gitaar/zang microfoons. Ik betaal liever voor een paar betere ac/dc converters en krachtige processor...

richtprijs het liefst zo rond de €350,-

ben zelf best tevreden van de focusrite scarlett 6i6, als ik je lijstje zo zie dan zou die wel volstaan, en met je budget haal je ook de 18i8 nog. Over esotere kwaliteiten van preamps heb ik niet veel te vertellen, maar dat is blijkbaar wel okee ;-). Vind het gewoon een goed doordachte kaart, dat alle ingangen heel vlot gepatched kunnen worden naar gelijk welke uitgangen met de software mixer is ook een grote plus.
En je kan hem ook aan de ipad hangen als dat eens nodig is (is al eens de redding geweest om een jamsessie op te nemen toen een laptop vergeten was).

Ik wil zelf binnenkort de Mackie Onyx Blackjack gaan halen.

Lekker simpel, overzichtelijk (kabels achterin) en de beste kwaliteit voor de prijs.

Dan heb je nog €171,- over om wat anders leuk te halen. :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back