Draadloze hoofdtelefoon?

Rxke

Stamgast
Ik zoek een geschikte draadloze hoofdtelefoon om te kunnen spelen/rondklooien in (relatieve) stilte terwijl ik toch dezelfde bewegingsvrijheid heb als zou ik via monitors werken.

... Dus *niet* om superkritische monitoring/afmixing te doen.

Nu lijkt het dat wireless de laatste jaren heel snel veel beter geworden is, maar nog enkele euvels heeft zoals vrij hoge ruis, storingen etc.

...en veel erger: latency!

Ik dacht even een Sennheiser RS 180 te kopen, leek qua geluidskwaliteit te voldoen maar dat ding is totaal onbruikbaar door de enorme, enorme latency.

Zijn er mensen die iets geprobeerd hebben dat voldoet?

Belangrijkste is voor mij toch een vrij goede geluidskwaliteit, waar ik gerust een maand langer voor wil sparen... Dus liever niet die €20 Bluetooth headsets...

En GEEN latency!! :r

Grappig, je zou verwachten dat zo'n hoofdtelefoon gewoon een analoge zender/ontvanger combi gebruikt en dus bijna 0 latency heeft. Ik heb ooit een draadloze Sennheiser gehad en die had ook daadwerkelijk last van radio-achtige storingen en afstemming. Geen latency, maar wel brakke ontvangst door aanwezige computers etc.

Maar blijkbaar worden ze ook digitaal uitgevoerd met trage software en/of overdracht.

Dacht ik ook, maar het lijkt alsof je een delaybak op je kop hebt als je ook je monitor opzet... :stupid

ik veronderstel een soort compressie (is in ieder geval zo bij Bluetooth) of storingsonderdrukking via een trage DSP....

iemand enig idee hoe goed dat is?
Live monitoring is iets heel anders dan thuis knopjes tweaken.... Op podium heb je veel meer geluidsdruk van PA etc., die oortjes wsch vooral bedoeld om daar bovenuit te 'schreeuwen?' met boosts in bepaalde frequenties (?)

Hmmm, misschien is zo'n dedicated zend/ontvang systeem nog een goede oplossing, blijkbaar kan je dar dan headphone/oortjes *naar keuze* op aansluiten.

De oortjes zullen idd ook deels gehoorbescherming zijn, maar het monitor systeem is wellicht geschikt - ik heb daar verder geen ervaring mee.

Back