Sherman FB2 single trick pony?

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Ik heb nu een dikke week lopen spelen met m'n Sherman FB2, maar ben nog niet 100% overtuigd

distortion op een kick, > perfect > warm, overtuigend maar slechts één sweetspot andere effecten op een kick zijn van extreem subtiel (fluittoontjes e.d.) en hebben allemaal een verlies aan laag tot gevolg

toepassing op andere instrumenten > leuk op een snare of hihat patroontje, maar helaas mono, waardoor je hem echt op individuele instrumenten moet toepassen anders klapt je mix in elkaar, op synths vind het het helemaal niks, kom gewoon dezelfde sherman saus overheen als bij de kick, licht er echt OP en blend naar mijn smaak niet mooi

algemene inzetbaarheid:
Hoewel de Sherman een Wett/Dry regeling heeft is hij onbruikbaar op AUX/Return op mixer, het signaal niveau is te laag en alle auxen moeten open om iets nuttigs te kunnen horen.
in line doet hij het het beste, dus direct tussen de out van de bron en de ingang van de mixer/geluidskaart/etc
als external FX in cubase verlies ik ook zo'n 6db op m'n Alphalink waardoor hij ook daar niet echt bruikbaar is.
als kick distortion vind ik hem eigenlijk te duur om te huouden en complete loops distorten valt af door mono
tevens vind ik de ADSR en LFO vrij onduidelijk en niet echt het resultaat geven die je verwacht van een midi synced effect. het maakt weinig uit of ik sync stuur (en eigenlijk stapsgewijs zou moeten inhaken) of zelf aan de knoppen draai, het effect blijft gelijk. LFO synced distoition bleeps komen ook niet echt uit de verf zoals ik gehoopt had

Hij doet dus IMHO eigenlijk een ding erg goed en dat is kicks distorten voor de rest eigenlijk nog niet zo onder de indruk. Mis ik iets of hebben jullie die ervaring ook?

Owh ja, ik vind hem niet te ruig of zo, maar vind hem eerder een beetje te subtiel en eenzjdig qua sound.

Als je er net een week mee bezig ben heb je nog 51 weken te gaan om hem door te krijgen......
Elk geluid wat erdoorheen gaat kan je zelf vormen in wat eruit moet komen. Gewoon nadenken wat erin gaat en wat je eruit wilt krijgen.
Het klinkt uiteraard allemaal naar een FB.

Hij is voor zoveel meer in te zetten dan kick distortion. Heb hem zelf nog maar 1x daarvoor gebruikt

hoe kan ik hem bijv modulair inzetten? kan ik hem ergen in m'n phatty of minitaur prikken?

algemene inzetbaarheid:
Hoewel de Sherman een Wett/Dry regeling heeft is hij onbruikbaar op AUX/Return op mixer, het signaal niveau is te laag en alle auxen moeten open om iets nuttigs te kunnen horen.
in line doet hij het het beste, dus direct tussen de out van de bron en de ingang van de mixer/geluidskaart/etc

Ik heb twee FB-en en op geen van beide is het signaal te zacht.
Staan beide op WET en worden gevoed door een AUX.
Of hij is stuk of je hebt nog geen idee wat je aan het doen bent.
Ervan uitgaande dat het de laatste is kan je kijken in de handleiding wat de knop PAR/SER doet en wat de twee knoppen rechts van je resonance doen. Volume verlies kan hier inzitten omdat het ene filter en het andere filter reageren op elkaar.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik herken veel van het verhaal in de eerste post.
Maar ik ben het er niet mee eens dat je het een one trick pony noemt,.
(overigens vind de trem one trick pony niet per se iets slechts).

Ik gebruik hem, veel voor de volgende dingen:
- direct bas of gitaar inprikken en gaan. (niet interessant voor jou Raphie)
- Direct een synth in prikken en daarna in de mixer/preamp. Dit is erg gaaf. Met name als je de twee outputs tegelijk gebruikt. Dan heb je twee sporen in je mix waar je tijdens het mixen weer fijn mee kan experimenteren.
- Heeft de Little Phatty een audio input? Dan kan je de Sherman als feedback processor gebruiken. Output little phatty -> sherman -> input little phatty.

Misschien heb je wat aan deze suggesties.

Je kan ook de out1 terugsturen naar de input, beetje de levels, filters en wat AM/FM inregelen en je hebt een schreeuwend monster a.k.a. herriebaksynth :okdan: Al is dat waarschijnlijk niet echt de sound die Raphie zoekt... :D

Thx voor de URL, brz! Lijkt een interessante thread...

It is untamable. Screw the manual, you just have to dive in and see what makes it repsond. You will never understand it, but with patience you can find ways to make it bring you joy. It is mysterious and surprising and slightly scary. It is the vagina of audio gear.
:koffie:

Het duurt best wel lang voordat je een beetje weet hoe je moet komen waar je wilt zijn, zeker als je denkt dat hij niet zoveel kan.

Hij kan wel veel, maar ik vind hem in line veel beter klinken als op sends (level wise)
De out min en out 1 gebruik ik ook, geeft wel leuke stereo effecten maar 9 / 10 settings is het ene kanal veel harder als het andere, natuurlijk kan je dit met de par/ser knop corrigeren maar dn klinkt het effect ook weer anders 30% pannen om de corrigeren is dan het enige wat overblijft
Misschien eens met TS kabels proberen ipv TRS krijg ik misschien wat gain erbij door unbalanced te forceren

Hij is voor zoveel meer in te zetten dan kick distortion. Heb hem zelf nog maar 1x daarvoor gebruikt

denk idd as een synthesizer ga triggeren
..read abuser manual
:okdan:

Offtopic:
Mooi spul. Nog nooit een gehad, maar het trekt wel een beetje. Net zoals modulaire synthesizers... Valt vast ook mooi te combineren.

Is er ook iemand die wat voorbeelden kan posten (audio en/of video)? Dat videootje op de sherman site is maar shite ;-)

Het door midi laten triggeren van de envelopes maakt echt een wereld van verschil. Zeker voor synths, omdat je hem dan als vervangend filter kan gebruiken. Verder luistert het input signaal ook echt heel erg nauw als je geen midi gebruikt.
Ik vind zelf de combo van Lfo (tegen audio aan) laten triggeren door de ADSR via midi echt geweldig! zeker met wat AM erbij voor die extra smerigheid. Zo kan je hele complexe tonen maken.
En dan heb ik het nog niet eens over alle andere opties die je krijgt door middel van het modulaire deel.

Het door midi laten triggeren van de envelopes maakt echt een wereld van verschil. Zeker voor synths, omdat je hem dan als vervangend filter kan gebruiken. Verder luistert het input signaal ook echt heel erg nauw als je geen midi gebruikt.
Ik vind zelf de combo van Lfo (tegen audio aan) laten triggeren door de ADSR via midi echt geweldig! zeker met wat AM erbij voor die extra smerigheid. Zo kan je hele complexe tonen maken.
En dan heb ik het nog niet eens over alle andere opties die je krijgt door middel van het modulaire deel.
hoe doe ik dit dan? Heb de FB gesynced aan miiclock, of moet ik ook nog note info erheen sturen?

Back