Nieuw HipHop/Downtempo nummer!

GijsH

Stamgast
Hey,

Ik heb vandaag een nieuw nummer afgewerkt. Denk dat het qua stijl het best binnen het HipHop kader valt. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

http://soundcloud.com/santacompana/fes-tiv-i-ty

grtz,

GijsH

Klinkt lekker.. mede door dat valsige lead soundje..

Past in het hokje 'chillwave', doet me denken aan Toro y Moi..

Vind het idee eigenlijk best goed! Mooi melodisch ook. Jammer dat je kick veel wegdrukt.

Denk dat het qua stijl het best binnen het HipHop kader valt.

Ik zie hem ook prima onder een moderne Franse film noir, hiphop was nou niet het eerste dat in mij opkwam (maar dat heb ik ook buiten je track om hoor :)).

Merci voor de commentaar! Hij is idd wat fel gesidechained maar dit kan ik nog wel aanpassen. Iemand anders vertelde me ook dat de kick wat eentonig is. Zelf vind ik dit niet zo storend.

Merci! Ik denkd at het idd Chillwave is een stijl waar ik eerlijk gezegd nog niet van gehoord had :p. Die Toro Y Moi klinkt ook wel leuk!

jouw track doet niet voor hem onder.. dit is echt een van de betere dingen die ik hoor hier op SF..

Ik vind 'm saai. Melodietje waar je mee begint is soundwise vervelend om lang naar te luisteren. Hij verandert ook niet gedurende het hele liedje. Het hoort het liedje te dragen, maar dan moet het ook interessant blijven om naar te luisteren. Er is weinig variatie (met de attack spelen is niet genoeg). Ik denk dat er genoeg ruimte is om te varieren qua melodieen.
De clavinet/rhodes achtige synth die inkomt op 02:17 vind ik erg lelijk soundwise. De drums lijken niet echt te leven.

Ik hoor eerlijk gezegd ook geen hip-hop erin.

Tot zover mijn feedback.

Ik ben akkoord met het feit dat ge het eentonig vind, de rest van uw commentaar vind ik eerder persoonlijk ondanks de technische ondersteuning van uw commentaar. Ik heb het eerlijk gezegd wel bewust zo eentonig gemaakt omdat het op die manier wat dromerig wordt. Maar ik apprecieer u feedback natuurlijk wel ten zeerste! En ja het is dus duidelijk geen HipHop maar gezien ik chillwave niet kende was dat het eerste dat me te binnenschoot.

HIpHop.. of.. wat maakt het uit. VInd em erg chill en echt heerlijk sfeervol.. doet me ook qua sfeer ook beetje aan die ouwe Slow jam / RnB tracks denken :)

Zou alleen het fluitje, wat rond 2:40 begint vervangen door iets spannenders.. zo'n heerlijke triangle uit een minimoog oid met een subtiele dosis portamento.. maar da's slechts een detail.. sfeer is heerlijk :okdan:

Heb je die side chain compressie aangepast ten opzichte van de eerste post? Ik beluisterde hem net nog eens, en ik vind het echt een prachtige track man! Iets van melanchilliek. Ik heb het gevoel dat ik word meegenomen naar ergens in de jaren 20 van de vorige eeuw, maar met beide benen in de 21ste eeuw sta. Heel mooi gedaan! :okdan:

MOOI!
Eentonig, ja, maar dat dat is juist de kracht van deze track. Flim soundtrack hoor ik er ook zeker in.

:okdan:

Klinkt wel lekker eigenlijk, de muziek en de instrumenten. De drums vind ik wel erg rechtoe rechtaan. Nog niet eens zozeer het ritme maar vooral de geluiden zijn wel hééél gewoontjes.
Thx voor de feedback, ik krijg idd wel vaak opmerkingen over die drums sommigen vinden dit leuk, sommigen vinden deze te eentonig. Misschien dat ik nog eens een poging ga doen om deze levendiger te maken!

Heb je die side chain compressie aangepast ten opzichte van de eerste post? Ik beluisterde hem net nog eens, en ik vind het echt een prachtige track man! Iets van melanchilliek. Ik heb het gevoel dat ik word meegenomen naar ergens in de jaren 20 van de vorige eeuw, maar met beide benen in de 21ste eeuw sta. Heel mooi gedaan!
Ik heb de sidechain idd op aanraden van u verandert! :) Ik ben blij dat ge het goed vind klinken!!

MOOI!
Eentonig, ja, maar dat dat is juist de kracht van deze track. Flim soundtrack hoor ik er ook zeker in.
Merci man! Dit was eigenlijk ook een beetje mijn uitgangspunt! :D Hoewel ik het ook kan begrijpen dat sommigen het wat eentonig vinden.

Back