Samples van diverse kleuren en modellen noise generatoren gezocht

bikkel

Everything is on the One
Ik merk dat er best wel wat verschil kan zitten in analoge ruisgeneratoren niet alleen wat betreft verschillende kleuren maar ook white noise kan anders klinken op diverse verschillende synths. Ik vind het wel interessant om verschillende samples van noise te vergelijken en wellicht te gebruiken voor het maken van sounds of modulaties vanuit een sampler of PC.

Dus....ik ben op zoek naar noise samples tussen de tien seconden en een minuut van verschillende noisegeneratoren!

PSsssssssst

Lijkt mij ook leuk. Ik moet mij nog inlezen, maar ik kwam op hetzelfde vraagtstuk na het zien van dit filmpje van de quantum rainbow module. Bij de doepfer a-118 kun je dan weer blue en red mixen, krijg je dan purple noise? :erm:

PSsssssssst .
Bij de doepfer a-118 kun je dan weer blue en red mixen, krijg je dan purple noise? :erm:

And I wanna see you sampling.. Yeah i wanna see you sampling.. the purple noise
purple noise... purple noise...

:) kon het niet laten... sorry :)

Vrees van wel ja, tenminste voor die ik postte, andere heb ik nog niet gechecked. Maar toch.. 't zijn alle kleuren, dat wel hehe

pure analoge witte ruis
Are you racist sir! :smeris: hehe

Nooit geweten, je hebt dus ook Black Noise: Silence is often termed as black noise. The frequency spectrum of black noise is most of the time null, with an exception of some thin bands and spikes. Black noise has been commonly associated with natural calamities such as floods, earthquakes and droughts. Black noise can be denoted with a 1/fβ where β>2

:P wel mooi omschreven, bijna stilte

neem een;

- White Noise
- Sample & Hold
- LFO
- Laag Paashaas Filter

sluit White Noise aan op Audio In van S&H, sluit LFO aan op Clock In van S&H
gebruik de schuif/knop die je gebruikt om de LFO Rate mee te sturen ook aan op de freq van de LPF waar het ge-S&H-de geluid doorheen word gehaald...
klaar; een multicolor ruis generator...

Back