Italo gekken, help me even!

liquidthrust

Onverbloemd
Ik zit achter dit geluidje! een typerend reso harp achtige sound, hoe ik het in godsnaam moet noemen weet ik niet. Je hoord ze vaker in Italo nummers. Uit welke synths kan ik hem zoal melken? :peukie: Zeker iets richting Yamaha of Korg

Attachments

• 16.mp3
    486,7 KB · Bekeken: 184
hee dat is Ali Renault :D

zo een harp haal je uit iedere boerenkool rompler synth die eerste komt van een oudere die tweede klinkt een beetje meer hifi nieuwer
Goedkoopste optie waarschijnlijk een Roland soundcanvas van 20 euro ofzo :D

hee dat is Ali Renault :D

zo een harp haal je uit iedere boerenkool rompler synth die eerste komt van een oudere die tweede klinkt een beetje meer hifi nieuwer
Goedkoopste optie waarschijnlijk een Roland soundcanvas van 20 euro ofzo :D

Dat is ie zeker! Thnx voor de tip! Zal es rondkijken.

Ik zit achter dit geluidje! een typerend reso harp achtige sound, hoe ik het in godsnaam moet noemen weet ik niet. Je hoord ze vaker in Italo nummers. Uit welke synths kan ik hem zoal melken? :peukie: Zeker iets richting Yamaha of Korg

je bdoelde dat lichte soundjuh op die zware knor brass

denk meteen ook aan een rompler m1 korg / triton ..workstation units

Denk ik ook, maar is met substractieve synthese ook te maken.

lukt ook aardig met een jx10, maar zit ook in mn microwave 1 en uiteraard is dit een dx7

ik heb Ali 2 jaar geleden in mijn rubriek 'favoriete instrument van' in Interface gehad, en zijn favoriet was de Kawai PHM pop synth module..dus kijk daar eens in..

De eerste snip heeft veel "resonance".. dat zou weer geen FM kunnen zijn dan.. tenzij je het doet met latere generatie FM TG/SY77 / SY99.. maar daar waren in de tijd van de snip nog niet uitgevonden. :)

Tweede snip heeft (op mijn crappie PC boxjes) links een typisch FM harpje en rechts ook een typisch FM gitaartje..
Geplukte instrumenten maak je, of tweak je heel makkelijk op een FM synth als je gewoon een preset als basis gebruikt.. instant fun :)
Er zit ook nog een soort gesampeld "Voice" of "Choir" iets in.. gelayerd met die gitaar en een berg reverb..

Back