Spirit defect. Wordt ik genaaid?

equate

Ouwe rot
2 maanden geleden is per ongeluk een bas/midden toner speaker van mijn
setje Spirit Absolute 2 monitoren kapot gegaan.

Nu eindelijk bericht van de reparateur: (hebben zitten te slapen denk ik...)
Vervanging van de speaker gaat maar liefst 275 euro kosten !!
Hallo zeg !!

Vind dit wel heel erg duur aangezien deze monitoren vaak voor rond de 200 euro
per set 2de hands worden aangeboden. Ik vraag me dus af: wordt ik hier big time
genaaid???

Iemand van jullie misschien nog een adresje waar je deze speakers zelf kunt bestellen??

equate.

Mallot

Mallot

Ik neem hier aan dat het gaat om een prijsopvraag...Gouden les bij een reparatie nummer een::: Vraag altijd om een prijsopgave...dit is echt tyfusduur, maar als die mallot inderdaad vier uur nodig heeft om een speakertje in te bouwen a50 euro per uur en dat speakertje kost ook iets van 50 euro dan ga je lekker...Je hebt dan in ieder geval wel de wetenschap dat ie er erg zorgvuldig inzit want normaal moet het in 15 minuten te doen zijn(bij passieve)...

Ik heb ooit mijn sony walkman batterijklepje na besteld...(de walkman was 119 gulden nieuw) dat teringklepje koste mij 25 piek(volledig plastic) en 35 gulden onderzoeks/verzend/administratiekosten...Ik heb die walkman zo bij Ron brandsteder in zijn vaders reet geparkeerd...my first sony...jaja...

Ook zo'n leuke: "kleine order kosten"
Dan betaal je dus nog ff een flinke smak extra als de bestelling bijv. totaal onder de
20 euro is. Ben je dus toch lekker 17,95 kwijt voor een knoppie van 2,95.

ben hier ook bekend mee! dat is echt klote ja vooral als je discman net 3dagen oud is en dan de klip afbreekt tewijl je aan het wnadelen bent met de discman aan je riem
en dan valt het ineens niet meer in de reparatie en kost het 199 gulden om hem te repareren :S

LIJERS!

bekend probleem..losse man-uren zijn veel hoger dan een productielijn draaien, dus met veel spullen is het goedkoper om een nieuw setje te kopen dan om de boel te laten repareren buiten garantie.... we hebben hier ook een HP scanner staan die binnen 2 jaar kaduk is, een nieuwe kopen is echt VEEEEL goedkoper.......

maargoed, tis een prijsopgave toch? niet mee accoord gaan, ff zelf die dingen bestellen en erin proberen te monteren, of laten doen door een kennis die handig daarin is....en anders idd nieuw setje kopen

oplichterij is het

die tweeter kost ongeveer 50€ en de bassspeaker ongeveer 80€ en er in zetten is zo gebeurd of je moet geen schroef er uit kunnen halen

die reperateur van jou is heel duur want het gaat om 10 minuten werk (dat is snel verdiend zoveel geld)

je komt dit soort grappen steeds vaker tegen dat mensen verschrikkelijk veel betalen voor een reperatie van niets belachelijk

misschien overbodig om te zeggen, maar wel even de originele bas/mid speaker terugkopen en niet zomaar eentje met toevallig dezelfde afmeting erin zetten.

Misschien iets om ff te checken...

Ik dacht ook dat m'n basspeaker kapot was, maar het bleek de luidsprekerkabel te zijn die tussen de terminals van de bassspeaker geklemd zat. Als je de Absolute 2's niet biamp'd en de kabel aansluit op de bovenste terminals, dan komt de luidsprekerkabel al snel klem te zitten tussen de twee onderste terminals.

Origineel geplaatst door Boost303
In mijn set absolute 2's is van een speaker de tweeter kapot en van de ander de basspeaker.

Erg vervelend dat die dingen zo snel kapot gaan

misschien kunnen jullie van twee defecte setjes één goede maken en dan samen een setje erbij kopen en de kosten delen? :D Zelf even uitvechten wie het gerepareerde setje krijgt natuurlijk.....:luv:

Snel kapot?

In de 4 jaar dat ik ze had nooit niets mee gehad. Altijd perfect gedaan.
Je moet gewoon ff oppassen wat je doet. Een ongeluk zit in een klein hoekje.

En het handige van zelfbouw boxen is dat je bij dit soort akkefietjes gewoon zelf die speakers kunt vervangen. ;)

Goede tip

Ga ik zeker ook ff doen

Origineel geplaatst door Backdrop
Misschien iets om ff te checken...

Ik dacht ook dat m'n basspeaker kapot was, maar het bleek de luidsprekerkabel te zijn die tussen de terminals van de bassspeaker geklemd zat. Als je de Absolute 2's niet biamp'd en de kabel aansluit op de bovenste terminals, dan komt de luidsprekerkabel al snel klem te zitten tussen de twee onderste terminals.

Origineel geplaatst door Hazes
misschien overbodig om te zeggen, maar wel even de originele bas/mid speaker terugkopen en niet zomaar eentje met toevallig dezelfde afmeting erin zetten.

ik praat hier over de orginele spirit onderdelen

Ik heb die spirit zelf ook even uit elkaar gehad, ben daar op zich
ook redelijk handig in. De spoel van de speaker is gewoon echt kapot, maw
de speaker is "vastgeslagen".

Maar weet iemand misschien een adres of tel nr. waar die dingen los te bestellen zijn?

Ooh, Boost, misschien kunnen we inderdaad wel wat regelen?
Moet je me maar even pb-en of bellen.

Back