Wie herkent deze muziek uit ~ 1982

Lacrosse

Rise of the Machines
Ik luisterde vroeger altijd naar 'Het Zwarte Gat'op Radio Veronica; spannende radio met aandacht voor paranormale zaken. Het programma werd vaak versierd met synth muziek zoal Spiral van Vangelis etc.
Aan het begin van een uitzending uit 1982 is een catchy muziekje te horen;
Wie herkent dit en weet mij te vertellen van wie de track is?
Het gaat om de muziek onder de eerste minuten van de volgende mp3

http://www.evp-experiments.nl/media_archief/Gerard_van_den_Akker_1982_Het_Zwarte_Gat.mp3

:engel:

Zo, ik heb wel weer genoeg geleuter over elektr'nische 'pp'r'tuur gehoord. :D

Het spacy gitaarriedeltje herken ik niet. Dat wil alvast zeggen dat het hoogstwaarschijnlijk niét Mike Oldfield is. :)

Ik zou haast zweren dat die muziek uit het begin iets is van Alan Parsons Project.
Het album "Tales of Mystery and Imagination" komt er behoorlijk in de buurt; ik ben geen groot kenner van A.P.P. dus misschien zelf even luisteren?

Ballad van Vangelis had ik zelf ook al ontdekt maar het gaat om het eerste stuk. Ik heb veel van Alan Parsons beluisterd en qua stijl komt het wel aardig in de buurt maar ik heb de bewuste track nog niet gevonden.
Inmiddels heb ik ook Bart van Leeuwen en Ad Bouman van Veronica gemaild omdat zij destijds bij het programma betrokken waren maar ik heb nog geen reactie van ze gehad.

ha vet Hans Kennis :D

opnamestudio_HK_nieuw.jpg

Ja, Hans heeft in de loop der jaren toch best leuke recorders verzameld!
Misschien moet ik hem maar eens een mailtje sturen

Veel Philips plastic fantastic,zie maar 1 Akai,niet veel soeps.
maar die doen het het beste om niet bestaande stemmen op te nemen....:D

:peukie:

Maar helaas nog steeds niemand die de muziek herkent

Een 4520 ja, maar die staat daar niet. Net zomin als de leukere modellen van andere merken trouwens, op een uitzondering na.

Heren, aub niet mijn draadje kapen voor een sopsessie over bandrecorders!
Hans Kennis weet ook niet van wie de muziek is.
Hij wist me wel te vertellen dat de opnames zijn gemaakt door 2 veronica mensen in de studio van de NOS.

Laatst gewijzigd:
Back