Sociale media, muziek en auteursrechten: mag dit?

Er zijn ook websites die royalty free muziek aanbieden.
Moet je alleen wel aan bronvermelding doen.
Ook dát is geen garantie dat je geen claim aan de broers krijgt zoals ze geprobeerd hebben bij een van mijn filmpjes.
Ik kon ze wel van hun ongelijk overtuigen, maar lastig en tijdrovend is het wel.

Dat had ik ook gedaan. Muziek die ik zelfs nu niet kan terug vinden zo onbekend, hadden ze opgespoord Filmpje maar naar eigener beweging weg gehaald. Nu zet ik m`n eigen muziek er maar onder.
Obscure muziek kan zomaar onder de vleugel van een grote partij zitten. Bijvoorbeeld omdat een underground label onderdeel is van een ander weer wat groter label dat dan in een overname als bijvangst meekomt en ineens bij Sony zit.

Er zijn ook websites die royalty free muziek aanbieden.
Moet je alleen wel aan bronvermelding doen.
Ook dát is geen garantie dat je geen claim aan de broers krijgt zoals ze geprobeerd hebben bij een van mijn filmpjes.
Ik kon ze wel van hun ongelijk overtuigen, maar lastig en tijdrovend is het wel.
klopt, maar de kleine lettertjes geven aan niet voor commercieel gebruik, of met andere woorden als je er geld mee gaat verdienen reken maar dat ze met de pet langskomen, zeker als jet nummer een succes wordt, er zit altijd een addertje onder het gras met royalty free aanbieden van muziek, de rechten blijven altijd in handen van de maker ook al bieden ze het royalty free aan.

Nou ja, ik heb toch geen inkomsten uit mijn filmpjes, kan ik niet en wil ik niet.
Het achterlijke is wel dat als zo'n bedrijf een claim legt op mijn filmpjes ZIJ de inkomsten krijgen (die er bij mij dus niet zijn, maar dit ter zijde).
Dus zij claimen dat het een lieve lust is, en vangen inkomsten zolang jij niet kan bewijzen dat het royalty free of van jezelf is.

Nou ja, ik heb toch geen inkomsten uit mijn filmpjes, kan ik niet en wil ik niet.
Het achterlijke is wel dat als zo'n bedrijf een claim legt op mijn filmpjes ZIJ de inkomsten krijgen (die er bij mij dus niet zijn, maar dit ter zijde).
Dus zij claimen dat het een lieve lust is, en vangen inkomsten zolang jij niet kan bewijzen dat het royalty free of van jezelf is.
Royalty free staat niet gelijk aan gratis, het is zo dat je niet iedere keer toestemming hoeft te vragen aan de maker om een stukje muziek te gebruiken , zeker als je het meermaals gebruikt.

Het ligt er maar net aan wat er in de voorwaarden staat, voor de ene moet je een eenmalig bedrag aftikken, voor een ander moet je een abonnement nemen, ik zocht sites op waar de enige voorwaarde is dat je aan bronvermelding moet doen.

Back